tazehaa

tazeehaa

tazehaa

tazeehaa

تسمه تایم

 به نام های تسمه همزمان، سنکرون و دندانه ای نیز در صنعت و بازارشناخته می‌شود، یکی از انواع پرکاربرد در صنعت های گوناگون می ‌باشد که

 انتقال قدرت و حرکت را به صورت کاملاً مستقیم و همزمان انجام می دهد و به واسطه طراحی و داشتن دندانه های منظم، یک اتصال متناسب مثبت بین پولی و تسمه تایمینگ ایجاد می‌نماید که در سرعت به صورت ثابت عمل کرده و هیچ گونه لغزشی را ایجاد نمی کند.

تسمه شیاری

تسمه چند شیار یا شیاری به طور معمول از ۵ الی ۶ تسمه V شکل به صورت مرتب در کنار یکدیگر قرار داده می شوند که همین ویژگی، موجب نازک ‌تر شدن و بالا رفتن انعطاف ‌پذیری آن می‌شود. در واقع انعطاف‌پذیری به معنای سهولت و بهبود در بهره ‌وری محصول یا دستگاه است، به گونه ای که به محض خم شدن تسمه، انرژی بسیار کمی در اصطکاک داخلی هدر می‌رود. با توجه به افزایش بهره وری که باعث کاهش اثرات حرارت بر روی آن می‌شود، به مدت زمان طولانی ‌تر و به صورت خنک ‌تر در دستگاه عمل می‌ کند.

مشاهده این مطلب>>فواید تسمه نقاله

عملکرد تسمه شیاری

ترکیبی از انعطاف پذیری تسمه‌های ‌تخت و عملکرد فوق العاده V شکل است که از پلیمرهای لاستیکی یا پلی اورتان همراه با نخ‌های محکم ساخته شده است و معمولا به عنوان یک محرک خودرو نیز استفاده می‌شود. اما در وسایل برقی بزرگ مانند: ماشین ها و دستگاه های خشک کن و شست و شو، کمپرسورها ، میکسرهای بتونی، ماشین آلات کشاورزی و چمن زنی و غیره نیز استفاده می شود. میزان محدوده ی قدرت تسمه آجدار از ۱ تا حدودا ۶۰۰ کیلو وات است و دارای مزیت‌هایی چون: انتقال آرام، عمر طولانی، قابلیت کاهش ارتعاش و تنش پایدار و کنترل شونده برخوردارند.

مشاهده این مطلب>>کاربرد نوار نقاله

تسمه V شکل

بزرگترین مزیت و کارایی تسمه V شکل در شیارهای چرخ قرقره است. سطح مقطع در این تسمه، ذوزنقه ‌ای شکل بوده که این شکل برای افزایش نیروی اصطکاک وارده بر دیواره‌های جانبی پولی بوده که نیروی کششی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.  تسمه‌های V شکل در تسمه های محرکی با سرعت متغیر به کار برده می‌شوند و بهترین ترکیبات سرعت، تحمل بار، کششی و طول عمر را ارائه می ‌دهند. 

فروش تسمه صنعتی

شرایط اقتصادی در بازار تعیین می کند که یک صنعت تولید چقدر می‌تواند خرید و فروش تسمه داشته باشد. زمین لرزه‌ها، بارندگی و سیلاب، خشکسالی و ... نیز تأثیر مستقیمی بر تولید صنایعی چون تسمه دارد و دفاتر و یا شرکت های صنعتی باید در هنگام بلایایی که قابلیت پیش ‌بینی دارند، یک استراتژی بی نقص یا یک برنامه ی ضروری و اضطراری در نظر بگیرند.

خرید و فروش تسمه صنعتی درانواع تسمه‌های صنعتی، تسمه تایم، تسمه تخت، تسمه گرد، تسمه V شکل و ... انجام می شود  که کیفیت و عملکرد تسمه بر قیمت خرید و فروش تسمه‌ها تأثیر بسزایی دارد.

 

مزایای تسمه صنعتی

  •  عدم نیاز به روغن کاری
  •   دارای کارایی و راندمان بالا
  •   مقاومت بسیار بالا در برابر همتراز نبودن
  •  در صورت زیاد بودن فاصله شافت‌ها بسیار ارزان و اقتصادی به شمار می رود
  •   عدم وابستگی محوری به شافت‌های هم تراز
  •   عایق مناسب برای هر گونه صدا و لرزش
  •   از بین بردن ارتعاشات بارهای ضربه ‌ای
  •  دارای سرعت های قابل تنظیم و متغیر
  •   قابلیت انتخاب سرعت برای انجام کارهای گوناگون

تسمه تایمینگ

تسمه نقاله-تسمه تایمینگ

آتابلت بزرگترین سازنده و تولید کننده تسمه نقاله و نوار نقاله, ​​​​​​​تسمه,خرید تسمه, فروش تسمه, تسمه صنعتی, تسمه تایم, تسمه تایمینگ, در ایران

جهت خرید و مشاوره با شماره های 02133980559 | 09121466526 تماس حاصل فرمائید


تفاوت تسمه نقاله و تسمه تایمینگ : حتما می دانید تسمه ها در دنیای صنعتی شده ی امروز نقشی بسبار حیاتی و پر رنگ دارند. نقشی غیر قابل انکار و به بدون جایگزین. تسمه ها قطعات مکانیکی قابل انعطافی هستند که عدم وجودشان یعنی عدم استفاده از وسایل بسیار زیادی در صنعت. با توجه به کارکرد های متفاوتی که دارند تسمه های مختلف و متفاوتی نیز برای مورد استفاده قرار گرفتن در هر کاربرد خاص، طراحی و تولید شدند. می دانیم که هر یک از این انواع گاها دارای زیر مجموعه های مختلفی هستند که باز هر کدام دارای کاربردی متفاوت و قابل استفاده در شرایط متفاوتی می باشند. گروه صنعتی آتابلت به عنوان بزرگ ترین سازنده و ارائه دهنده تسمه در ایران در این مطلب همان طور که از عنوان متوجه شدید به بررسی و تشریح دو نوع خاص از این تیمه ها می باشد. همان طور که بیان کردیم تسمه ها بسیار ضروری و بسیار کاربردی هستند اما یک نکته مهم این است که گاهی نقشی که برخی از تسمه ها در صنعت ایفا می کنند بسیار پیچیده است از سایر تسمه های دیگر مورد استفاده در صنعت. برای مثال تسمه نقاله و تسمه تایمینگ از آن دسته تسمه های خاص هستند که نقشی بسیار ضروری را ایفا می کنند. در این مطلب ما قصذ پرداخت به تفاوت این دو تسمه را داریم.

تسمه تایمینگ

 

تسمه تایمینگ

تسمه تایمینگ و تسمه نقاله با یکدیگر متفاوت هستند اما این تفاوت در چیست؟ بهتر است ابتدا مختصر توضیحی در خصوص تسمه تایمینگ بدهیم و سپس به بررسی تفاوت ها بپردازیم. در مقاله ای که پیش تر در خصوص این تسمه نگاشتیم به صورت مناسب و مفصل به شرح آن پرداختیم اما در اینجا خیلی کوتاه و مختصر توضیح خواهیم داد و در انتهای همین پاراگراف لینک مطلب کامل را در اختیارتان قرار می دهیم. تسمه تایمینگ کاربردی حیاتی دارد. از نامش مشخص است، یعنی بر قرار کننده نظم در موتور های مکانیکی. نظم در موتور های مکانیکی یعنی حرکت اجزاء دیگر در تایم و یا زمانی مشخص که موجب فعالیت صحیح قطعات شود و از برخورد قطعات مکانیکی با یکدیگر هم جلوگیری کند. پس تسمه تایمینگ به ما کمک می کند این نظم دلخواه و کاربردی در تمامی موتور های مکانیکی شکل بگیرد و موجب افزایش نرخ فعالیت سلامت موتور ها شود. با کمترین آسیب احتمالی به سایر قطعات. اما تسمه نقاله ویژگی دیگری دارد.

مشاهده مطلب کامل »» تسمه تایمینگ چیست؟

تسمه نقاله

به گزارش کارشناسان گروه صنعتی ایران ویرا همان طور که می دانید تسمه نقاله در صنعت کاربردی بسیار موثر و ضروری دارد و همچنین ما گاها با این نوع تسمه در زندگی روزمره خود چه در فرودگاه ها و همچنین چه در فروشگاه های مختلف آشنایی داریم.نوار نقاله کار انتقال و جا به جایی را انجام میدهد.گاهی برای حمل مواد اولیه و یا حمل و نقل محصول نهایی برای حفظ انرژی نیروی انسانی و انتقال مطمئن تر مواد و یا وسایل مختلف از این نوع تسمه استفاده می شود.حتما با این توضیح کوتاه نمونه هایی از این نوار نقاله را به یاد آوردید.

در مورد آشنایی با تسمه نقاله اجازه دهید کمی بیشتر به این موضوع بپردازیم.اگر تا به حال به سالن یک فرودگاه مراجعه کرده باشید حتما متوجه نوارهای سیاه رنگ متحرکی شده اید که وظیفه حمل بار, ساک و چمدان مسافران را برعهده دارد.این نوارها که می تواند به رنگ ,عرض , طول و ضخامتهای مختلف باشد نوار نقاله نام دارد.کاربرد این وسایل حمل و نقل امروزه چنان فراگیر و گسترده شده است که می توان آنها را نه تنها در سالن های مجلل فرودگاه ها بلکه در اعماق خاک گرفته معادن نیز یافت.در فروشگاه ها هم همین وسیله کار انتقال وسایلی را که برای خرید تهیه کرده اید انجام می دهد.گستردگی موارد استفاده از نوار نقاله ها بسیار زیاد است. حال تسمه نقاله را هم با توضیحی مختصر شناختیم. البته برای کسب اطلاعات کامل لینک مطلب مربوط به این تسمه را هم در اختیار شما قرار خواهیم داد.

 

تسمه نقاله

مشاهده مطلب کامل »» تسمه نقاله

تفاوت تسمه نقاله و تسمه تایمینگ

همان طور که گفتیم تسمه نقاله وظیفه انتقال اجسام و یا اشیاء و وسایل را بر عهده دارد و تسمه تایمینگ وظیفه کنترل نظم و زمان بندی را می تواند بر عهده داشته باشد. این خلاصه ترین حالت ممکن در خصوص این تفاوت است اما برای آنکه اطلاعات شما در خصوص این تفاوت کامل تر باشد و به جزیئیات این تفاوت ها هم دسترسی داشته باشید می توانید مطالب کامل مربوط به هر یک از این انواع تسمه را مطالعه و سپس به آنچه که می خواهید دسترسی پیدا کنید. هرچند همین تفاوت مهم ترین و کاربردی ترین نفاوت بین این دو تسمه می باشد. گروه صنعتی آتابلت ارائه دهنده انواع تسمه نقاله و تسمه تایمینگ در ایران هم اکنون آماده ی پاسخ گویی به تماس های شما عزیزان است.


فواید تسمه نقاله

User Rating: 0 / 5


فواید تسمه نقاله

آتابلت بزرگترین سازنده و تولید کننده تسمه,انواع تسمه نقاله و انواع نوار نقاله, خرید تسمه, فروش تسمه, تسمه صنعتی, تسمه تایم, تسمه تایمینگ, در ایران

جهت خرید و مشاوره با شماره های 02133980559 | 09121466526 تماس حاصل فرمائید


فواید تسمه نقاله :  گروه صنعتی آتابلت به عنوان بزرگ ترین سازنده  انواع تسمه در ایران.همان طور که می دانید یکی از تسمه هایی که توسط آتابلت ساخته و به بازار ارائه می شود نوار نقاله می باشد که امروز و در این مطلب در خصوص مزایا و فواید آن خواهیم پرداخت.کارشناسان و مشاوران گروه صنعتی آتابلت توصیه می کنند پیش از اقدام به تهیه انواع تسمه در خصوص ارائه دهندگان و همچنین خصوصیات تسمه ها اطلاعات کافی و کامل را به دست آورید و سپس اقدام به تهیه فرمایید.با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

تسمه نقاله

برای آن دسته از همراهان همیشگی آتابلت این نوع تسمه پیش از این کاملا تعریف و معرفی شده است اما برای یادآوری و همچنین برای همراهان جدید آتابلت ما معرفی مختصری در خصوص تسمه نقاله خواهیم داشت.این نوع تسمه در صنعت کاربردی بسیار موثر و ضروری دارد و همچنین ما گاها با این نوع تسمه در زندگی روزمره خود چه در فرودگاه ها و همچنین چه در فروشگاه های مختلف آشنایی داریم.نوار نقاله کار انتقال و جا به جایی را انجام میدهد.گاهی برای حمل مواد اولیه و یا حمل و نقل محصول نهایی برای حفظ انرژی نیروی انسانی و انتقال مطمئن تر مواد و یا وسایل مختلف.برای آن دسته از همراهان که مایل به شناسایی کامل مشخصات و کاربرد های نوار نقاله ها هستند لینک مطلب مربوط به کاربرد نوار نقاله را در اختیارتان می گذاریم.
مشاهده این مطلب کاربرد انواع مختلف تسمه نقاله
 

فواید تسمه نقاله

به گزارش گروه صنعتی آتابلت می توان فواید تسمه نقاله را به دوازده قسمت تقسیم کرد.شما می توانید با مطالعه این دوازده مورد به مزایا و فواید نوار نقاله ها پی ببرید.

  1. افزایش بازدهی و راندمان کار نسبت به سایر روش های انتقال و بارگیری در صورت استفاده از تسمه نقاله

  2. در صورت استفاده از نوار نقاله هزینه های سرویس نگهداری و جابجایی کاهش و یا به کلی حذف میشوند

  3. در صورت بهره برداری از تسمه نقاله کاهش آسیب و خسارت های وارده به نیروی انسانی مانند صدمات وارد به عضلات حین بلند کردن یا حمل محصولات

  4. جلوگیری از تماس انسان با مواد آلوده و خطرناک مانند کوره های پخت و کوره های رنگ آمیزی

  5. حمل و جابجایی 24 ساعته محصولات و بدون یک لحظه توقف و انجام کار پیوسته در صورت استفاده از نوار نقاله

  6. قابلیت اندازه گیری کالاهای جابجا شده در یک زمان معین

  7. کاهش جابجایی بی مورد ابزار ها و نیروی انسانی اگر از نوار نقاله ها استفاده کنیم.

  8. از تجهیزات بسیار مهم برای انتقال مواد جامد همین تسمه ها هستند

  9. قابلیت تنظیم سرعت حرکت نوار نقاله

  10. صرفه جویی در هزینه و زمان به طور چشم گیر در صورت بهره گیری از نوار نقاله

  11. قابلیت استفاده از نوار نقاله پی وی سی و رعایت تمامی نکات بهداشتی برای صنایعی حساسی مانند صنایع غذایی و دارویی

توصیه گروه صنعتی آتابلت مشاهده مطلب تولید انواع تسمه نقاله در ایران

 

مزایای نوار نقاله

User Rating: 0 / 5


نوار نقاله

آتابلت بزرگترین سازنده و تولید کننده نوار نقاله, تسمه, خرید تسمه, فروش تسمه, تسمه صنعتی, تسمه تایم, تسمه تایمینگ, انواع تسمه نقاله در ایران
جهت خرید و مشاوره با شماره های 02133980559 | 09121466526 تماس حاصل فرمائید.


نوار نقاله : دنیای امروز ما یک دنیای ماشینی و صنعتی می باشد. امروزه ابزار ها و ربات ها و ماشین ها کار های انسان را انجام می دهند. بسیاری از کار هایی که حتی انجام آن از توان انسان خارج است و یا برای انسان هزینه های زیادی را در پی دارد و یا موجب صرف انرژی و زمان بسیار زیادی می شود توسط ابزار ها و ماشین آلات صورت می پذیرد. در این دنیای صنعتی و مکانیکی هر قطعه و یا هر عضو از این بدن کاملا رباتی و مکانیکی کاربرد خاص و منحصر به فرد خود را دارد. جایگاهی ویژه که تنها خود آن ابزار و یا قطعه می تواند انجام دهنده اش باشد. یکی از این قطعه ها و عضو های مکانیکی ئنیای صنعتی امروز ما تسمه ها هستند. یکی از مهم ترین اعضای این مجموعه ی بزرگ صنعتی. با ویژگی ها و کاربرد ها و انواع مختلفی که هر یک به ما در جای خود کمک می کند. حتما می دانید و یا شنیده اید که وظیفه اصلی این عضو مهم، یعنی تسمه ها، انتقال قدرت است. اما این انتقال قدرت در هر سیستمی و در هر جایگاهی شکلی منحصر به قرد دارد. یکی از انواع تسمه ها تسمه نقاله یا به اصلاح نوار نقاله نام دارد. با گروه صنعتی آتابلت در ادامه این مطلب همراه باشید.

نوار نقاله

نوار نقاله یا همان تسمه نقاله که در صنعت به آن کانوایر هم می گویند. یکی از انواع تسمه های صنعتی می باشد که در صنعت امروز بسیار شناخته شده و بسیار هم محبوب است. البته ما تسمه نقاله ها را نه فقط در کارخانه ها بلکه خیلی نزدیک تر در زندگی روز مره هم می توانیم ببینیم. اما پیش از آن بهتر است در خصوص یک کاربرد مهم این نوع تسمه کمی بیشتر بگوییم، اگر به خاطر داشته باشید گفتیم برخی کار ها از انسان ساخته نیست، برای مثال جمل کردن یک جسم سنگین در یک کوره داغ رنگ و یا چیز دیگری، تسمه نقاله به ما کمک می کند آن و وسایل را به درون کوره داغ می برد و پس از زمان مشخص و لازم آن را سمت دیگر کوره خارج می کند. این یکی از همان کاربرد هایی است که علاوه بر انتقال و حفظ انرژی کارکنان می تواند کاری کند که انسان ها از پس آن بر نمی آیند. با ما در ادامه همراه باشید تا در خصوص مزایای نوار نقاله هم بدانیم.

مشاهده مطلبی در خصوص انواع نوار نقاله

مزایای نوار نقاله

به گزارش گروه صنعتی آتابلت می توانیم هشت مورد را به عنوان مهم ترین و همچنین کاربردی ترین  مزایای استفاده از نوار نقاله بیان کنیم. با کارشناسان و متخصصان آتابلت همراه باشید تا در ادامه به معرفی و توضیح این هشت مورد خواهیم پرداخت:
۱-افزایش بازدهی:از مهم ترین مزایای نوار نقاله ، افزایش بازدهی و کارایی  می باشد .سیستم انتقالی را در نظر بگیرید که به جای مکانیزه کردن انتقال از نیروی انسانی استفاده می نمایند .یا در صورت طولانی بودن مسیر از وسایل حمل و نقل استفاده می شود ، مسلما انتقال با تسمه نقاله سرعت بالاتری نسبت به روش های دیگر خواهد داشت. ۲-کاهش صدمات احتمالی به نیروی انسانی:در صورت عدم استفاده از این نوع تسمه و استفاده از نیروی انسانی جهت انتقال محصولات به این سو و آن سو .احتمال آسیب دیدگی نیروی انسانی در هنگام بلند کردن و انتقال کالا بسیار افزایش پیدا خواهد کرد .که باعث افزایش هزینه می گردد. ۳-سازماندهی و زمانبندی در انتقال کالاها:با توجه به سرعت انتقال هر یک از کالاها می توان ، نحوه انتقال دهی و همچنین انبار موقت کالا ها را زمان بندی نمود و هر محصول را در زمان مشخصی به محل مورد نظر انتقال داد. ۴-عدم تماس با محیط های پر خطر و آلوده:استفاده از نوار نقاله در مواردی که نیاز به جابجایی محصولات به محیط هایی پر خطر مانند کوره های پخت و یا محیط های آلوده و حاوی مواد سمی می باشند.باعث جلوگیری و عدم تماس نیروی انسانی با محیط های ذکر شده خواهند گردید .
 

5-هماهنگی و روال مشخص در انتقال:باعث می شود در انتقال یک روال مشخص و پروسه تولید روتین صورت پذیرد و همچنین جابجایی های بیهوده کاهش پیدا کند.

۶-گزارش گیری دقیق:با توجه به سرعت انتقال و میزان انتقال در یک میزان پیوسته و مشخص ، می توان گزارش گیری دقیقی از تولید کالا را پیش بینی و اندازه گیری نمود.

۷-استفاده از فضا های بلا استفاده:از مزایای آن می توان از محیط هایی که غیر قابل استفاده و دارای دسترسی سخت هستند استفاده نمود .به عنوان مثال می توان کالا و محصولات را در نزدیکی سقف انتقال داد.تسمه نقاله ها که با نام های کانوایر و یا نوار نقاله شناخته می شوند در ابعاد و کاربردهای گوناگونی طراحی شده اند .

۸-کاهش هزینه های جاری از جمله تعمیر و نگهداری و انتقال به بخش های گوناگون و جا به جایی

اینها برخی از مزایای مهم استفاده از تسمه نقاله می باشد.شما می توانید برای دست یابی به اطلاعات بیشتر و کامل تر با کارشناسان آتابلت تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان ما بهره مند شوی

تصفیه فاضلاب بیمارستانی

مراحل تصفیه فاضلاب بیمارستانی

همواره استفاده از آب آشامیدنی با آب تصفیه شده برای مصرف کشاورزی و صنایع متفاوت است به عبارتی دیگر تصفیه آب برای مصارف خانگی با آب مصرفی صنایع و کارخانجات متفاوت می باشد. آب در صنایع و کارخانه ها نیز برای تولید کالا استفاده می شود و می توان گفت تا حدودی نیز اسراف می شود، آب مورد استفاده در کشاورزی و صنایع همواره با آب تصفیه شده مصرف خانگی متفاوت است.

تصفیه فاضلاب و پساب صنعتی برای مصرف دوباره بهترین روش برای استفاده از آب و جلوگیری در اسراف مصرف آب می باشد، اما برخی از فاضلاب ها مانند فاضلاب بیمارستانی بایستی حتما تصفیه شوند زیرا برای محیط زیست و انسان ها خطراتی در پی دارند و فاضلاب و پساب بیمارستانی بعد از تصفیه نیز مورد استفاده قرار نمی گیرند.

تصفیه فاضلاب بیمارستانی

به طور کلی فاضلاب خروجی از بیمارستان ها، فاضلابی است که از تمامی واحد ها مانند اورژانس، کمک های اولیه، تصفیه دارو، ICU، آزمایشگاه های بیولوژیکی و شیمیایی، رادیولوژی و … تولید می شود. این فاضلاب بر خلاف سایر فاضلاب های خانگی یا صنعتی، حاوی مواد مقادیر زیادی از مواد شیمیایی و آلودگی های میکروبی است.

مواد شیمیایی موجود در این فاضلاب شامل آنتی بیوتیک ها، ترکیبات ضدعفونی کننده و ترکیبات دارویی دیگر می باشد. تخلیه فاضلاب بیمارستان به آب های سطحی می تواند بر روی حیات آبزیان آثار مخربی بگذارد. همچنین این فاضلاب می تواند خطرات زیادی را برای انسان و محیط زیست ایجاد نماید. زیرا در صورت عدم تصفیه می تواند آب های سطحی و زیرزمینی را نیز آلوده نماید.تصفیه فاضلاب بیمارستانی نیز مانند سایر فاضلاب ها شامل مراحلی است که به طور کلی به ۴ بخش تقسیم می شود.

مراحل تصفیه فاضلاب بیمارستانی

1.         پیش تصفیه

2.         تصفیه اولیه

3.         تصفیه ثانویه

4.         تصفیه ثالثیه

5.         تصفیه پیشرفته

پیش تصفیه فاضلاب

در این مرحله از تصفیه فاضلاب موادی از قبیل تکه های پارچه و جامدات بزرگ حذف می شوند. حذف این مواد از آسیب رسیدن به تجهیزات جلوگیری می نماید. جامدات ریز و دانه ای نیز (در صورت وجود) توسط دانه گیر حذف می شوند.

تصفیه اولیه فاضلاب بیمارستانی

در این مرحله جداسازی فیزیکی جامدات و ذرات روغن و چربی انجام می گیرد. در واقع بعد از گذر از زلال ساز اولیه، فرصت ته نشینی جامدات ذره ای فراهم می شود. همچنین مواد سبکی که قابلیت ته نشینی ندارند بر روی سطح می آیند و توسط یک کفاب روب (Skimmer) جمع می شوند. مواد ته نشین شده در این مرحله، لجن اولیه را تشکیل می دهند.

تصفیه ثانویه فاضلاب بیمارستانی

در این مرحله، تصفیه بیولوژیکی انجام می گیرد. میکروارگانیسم ها در این مرحله مواد محلول و کلوئیدی را تجزیه می کنند. عملیات تصفیه بیولوژیکی توسط میکروارگانیسم ها انجام می گیرد. به منظور تامین اکسیژن مورد نیاز در این مرحله، از هواده ها استفاده می شود. لجن تشکیل شده در این مرحله لجن ثانویه نامیده می شود. می توان گفت در این واحد، حدود ۹۰% جامدات غیر آلی حذف می شوند. به دلیل آلودگی میکروبی فاضلاب بیمارستانی، تصفیه لجن خروجی از تصفیه خانه آن اهمیت زیادی دارد.

تصفیه ثالثیه

این مرحله آخرین مرحله از فرآیند تصفیه فاضلاب است و در این مرحله جامدات معلقی که در مراحل قبل و عوامل بیماری زا که طی تصفیه بیولوژیک حذف نشده اند، حذف می گردند. این مرحله گندزدایی نامیده می شود.می توان از گندزدایی شیمیایی یا فیزیکی استفاده نمود. روش هایی مانند ازن زنی، کلر زنی و UV مورد استفاده قرار می گیرند. تصفیه فاضلاب بیمارستانی همواره ضروری و مورد اهمیت بوده است. زیرا آلودگی های آن تهدیدی جدی برای حیات انسان و سایر جانداران تلقی می گردد.