tazehaa

tazeehaa

tazehaa

tazeehaa

سازنده ترولی بیمارستانی

سازنده ترولی بیمارستانی

ترولی بیمارستانی در بخش های مختلف کارایی های خاص خود را دارد. در بخش اورژانس در این ترولی ها انواع داروهای احیاء و ملزومات مخصوص به آن را نگهداری می کنند. لازم به ذکر است که هم ترولی و هم کلیه ملزومات بایستی استریل و ضدعفونی شده باشد. در ترولی بخش جراحی بیشتر ملزومات مورد استفاده هنگام عمل جراحی را در آن قرار می دهند. لوازمی مانند انواع قیچی، پنس و گیره های مخصوص اتاق عمل قرار می گیرند. البته که کلیه لوازم بایستی استریل و ضدعفونی شده باشند. این که شرایط مختلف ترولی بیمارستانی چیست اهمیت زیادی دارد. استفاده از ترولی در بخش های مختلف نیز شرایط خاص خود را دارد.

ترولی های هر بخش مخصوص استفاده درهمان بخش هستند. معمولا ترولی های کوچک تر در بخش ها برای نگهداری وسایل و ملزومات بیمار کنار تخت گذاشته شده که دارای یک کشو در بالا و یک کمد درقسمت پایین آن می باشد. ترولی بیمارستانی جهت امور بهداشتی و نظافتی در مراکز درمانی، بیمارستان ها، درمانگاه ها، مهد کودک ها و خانه سالمندان مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به حساس بودن این محیط ها نسبت به آلودگی، رعایت بهداشت در آن ها در اولویت بسیار بالایی قرار دارد. بنابراین در چنین محیط هایی باید از ابزار و لوازم کاملا بهداشتی استفاده نمود تا از انتقال و ایجاد بیماری جلوگیری به عمل آید و سلامت بیماران و افراد حاضر در آن جا حفظ شود.

ترولی بیمارستانی استاندارد

یک ترولی بیمارستانی ایده آل و استاندارد، می بایست از مواد آنتی باکتریال ساخته شده باشد. این مواد با ساختار مواد تشکیل دهنده ترولی ترکیب شده و از رشد و تکثیر باکتری های جلوگیری می نمایند. بنابراین آنتی باکتریال بودن ترولی مهم ترین مشخصه این ابزار نظافتی در محیط های درمانی می باشد. بهترین مواد ضد باکتری، یون نقره و پریتیون به حساب می آیند. این مواد قابل بازیافت بوده و خطری برای محیط زیست و انسان ندارند. یون نقره یا پریتیون، وارد ساختار پلی مری ماده سازنده ترولی شده و به هیچ وجه از آن خارج نمی شوند. بنابراین تا هر زمانی که این ترولی استفاده می شود، خاصیت آنتی باکتریال باقی خواهد ماند.

برخی از ویژگی های متمایز کننده ترولی بیمارستانی عبارتند از: استفاده از مواد آنتی باکتریال، سهولت استفاده، محفظه های بسته و قفل دار، استفاده از سیستم کدبندی رنگی و استفاده از چرخ های بی صدا و آرام بند برای درپوش ها. یکی از راهکار های بهینه سازی فرایند نظافت، استفاده از تجهیزات نظافتی ترالی یا ترولی بیمارستانی با قیمت مناسب در این محیط ها می باشد. ترولی ها یکی از مهم ترین وسایل مورد نیاز جهت شستشو و نظافت محیط ها و جمع آوری ضایعات هستند که برای چنین مکان هایی باید دارای ویژگی های خاصی باشند. به منظور انجام عملیات نظافتی و شستشو با رعایت کامل تمامی اصول و قوانین بهداشتی استفاده از تی شور بیمارستانی یک انتخاب مناسب است چراکه از طراحی ویژه برای به کارگیری در محیط های حساس به سطح بهداشت برخوردار است.

 

شرایط محیط در مراکز درمانی موجب شده تا دستگاه های نظافتی مورد استفاده در آن ها قابلیت شستشو و نظافت آسان داشته باشند. بنابراین ترولی های بیمارستانی با کیفیت و استاندارد، ساختار ماژولار داشته و امکان جدانمودن بخش های مختلف آن ها وجود دارد. در نتیجه افراد می توانند بعد از انجام عملیات، آنرا باز نموده و بخش های مختلف را بطور دقیق و آسان شستشو دهند.

ترولی بیمارستانی می بایست از نظر ایجاد صدا با شرایط محیط سازگار باشد. نمونه های استاندارد این دستگاه، از چرخ های لاستیکی بی صدایی بهره برده اند که بدون ایجاد مزاحمت برای بیماران، حرکت می نمایند. در نتیجه آرامش محیط کاملا حفظ شده و بیماران، کارکنان در بیمارستان ها و حتی سالمندان بخش سرای سالمندان دچار آزار و اذیت نمی شوند. بعلاوه درپوش هایی که در ساختار این ترولی بکار رفته است، با باز و بسته شدن می تواند آرامش محیط را برهم بزند. بنابراین ترولی های استاندارد از آرام بند ها و پیستون های ضربه گیر بهره می برند. یک ترولی بیمارستانی مناسب، می بایست دارای تجهیزات متعددی باشد تا امر نظافت سریع تر، بهداشتی تر و با کیفیت بهتری انجام شود. چرخ های مقاوم پلاستیکی از جمله این تجهیزات است که با حجم بالایی از مواد و وسایل به سهولت حرکت نموده و هیچگونه ردی به جای نمی گذارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.