tazehaa

tazeehaa

tazehaa

tazeehaa

گردن قفلی

گردن قفلی

بهین دام اولین و بزرگترین تولید کننده گردن قفلی، فری استال، تجهیزات دامی و تنها صادر کننده تجهیزات دامی

 

همان طور که میدانید بهین دام از اولین تولید کننده گان انواع فری استال ها در ایران می باشد که از جمله این تجهیزات دامی که توسط این مجموعه بزرگ تولید و در اختیار مصرف کننده گان قرار می گیرد می توان به گردن قفلی ها اشاره کرد.در خصوص تجهیزات دامی در مطالب پیشین نکته ای ضروری و بسیار مهم را ذکر کردیم که لازم می دانم مجدد به آن اشاره کنم و این نکته مهم این است که عدم استفاده از تجهیزات دامی بسیار بسیار موثر تر و کار آمد تر است نسبت به زمانی که شما برای دام های خود از تجیزات دامی غیر استاندارد بهره ببرید.همچنین گردن قفلی هم یکی از همین تجهیزات است و این دقت در انتخاب شامل این نوع از تجهیزات دامی هم می شود.

 

نرده گردن قفلی بهین دام

گردن قفلی

 

گردن قفلی یا همان نرده گردن قفلی همان طور که پیش تر اعلام کردیم یکی از تجهیزات دامی قابل تولید و ارائه توسط بهین دام می باشد که نقش پر رنگ و به سزایی در معاینات دام ها دارد.اما گردن قفلی چگونه این نقش بسیار حیاتی را ایفا می کند.همه ما میدانیم که کنترل سلامت دام ها بسیار مهم و ضروری است که اگر این مهم نبود بسیاری از بیماری ها می توانست از دام ها به انسان ها سرایت کند و آسیب های جدی حتی به جان انسان ها را داشته باشد.برای انجام معاینات لازم توسط پزشک معمولا دام ها آرام و قرار ندارند و به علت جدا شدن از گله و یا به علت بالاتر رفتن میزان استرس در آنها کار پزشک برای معاینات دقیق با چالش رو به رو می شود.هر چه تقلای دام بیشتر شود و به اصطلاح چموش تر باشد دقت در انجام معاینات به همان نسبت کاهش می باید.گمان میکنم لازم نباشد در خصوص خطری که پایین بودن دقت معاینات می تواند به بار بیاورد صحبت کنیم و همه شما به این مسئله کاملا آگاه هستید.گاهی هم برای آنکه این دقت در سطح بالاتری باشد با زور و اعمال فشار به دام ها می توان دام را در شرایط صحیح معاینات قرار داد ولیکن این روش موجب افزایش استرس و ترس دام می شود که خود عامل بروز اختلالاتی در کارکرد و توانایی دام برای رساندن انسان ها به هدف شان خواهد شد.بهترین و کامل ترین روش ممکن برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی و یا همچنین بهترین روش برای جلوگییری از کاهش دقت معاینات استفاده از گردن قفلی یا همان نرده گردن قفلی می باشد.این وسیله به شکلی مناسب موجب ثابت نگاه داشته شدن گردن دام در حین انجام معاینات می شود به این ترتیب افزایش دقت در پی آن شکل می گیرد و دامدار ها از سلامت دام خود به اطمینان کامل می رسند.همچنین به این دلیل که اعمال فشار و زور و ایجاد شرایط موجب ترس و یا استرس و اضطراب دام در زمان استفاده از گردن قفلی از بین می رود،کمترین میزان آسیب متوجه دام می شود.

فریم شیردوشی

 

فریم شیردوشی

بهین دام اولین و بزرگترین مرکز تولید فری استال، تجهیزات دامی و تنها صادر کننده تجهیزات دامی

فریم شیردوشی چیست؟ امروزه در نگهداری دام ها تغییرات مهمی اتفاق افتاده است. این تغییرات در جهت مثبت و برای به روز کردن این صنعت توسط محققین و تولید کنندگان و به کمک استقبال دامداران و دام پروران به وجود آمد. یکی از مهم ترین دغدغه های دامداری ها ایجاد شرایطی مناسب برای افزایش سود دهی دام ها بوده، از همین رو همیشه در پی ایجاد شرایطی بودند که به این واسطه بتوان نرخ سود دهی دام را افزایش داد. بنابر گزارش گروه صنعتی بهین دام، محققان پس از مطالعه بر روی رفتار های ذاتی و غریزی دام ها و همچنین مطالعه بر شرایط زیست شان متوجه ترس ها و نگرانی ها و همچنین موارد آزار دهنده دام ها شدند. زمانی که بر اساس تحقیقات مختلف متوجه می شویم چه مواردی می تواند به دامداران و دام ها برای سوددهی بیشتر کمک کند. از همین رو کارشناسان اقدام به طراحی فری استال ها یا همان تجهزات پزشکی نمودند که یکی از همین تجهیزات دامی فریم شیردوشی می باشد. مشخص است این فریم به دامداران در اجرای عملیات شیردوشی کمک می کنند. اما این فریم چیست و چگونه می تواند کمک کند؟ با گروه صنعتی بهین دام همراه باشید.

فریم شیردوشی چیست؟

 

همان طور که در ابتدای مطلب بیان کردیم فریم شیردوشی یکی از تجهیزات دامی طراحی و تولید شده برای استفاده در دامداری ها می باشد. این فریم در حقیقت محلی است که دام را برای انجام عملیات شیردوشی به آنجا منتقل می کنند. یکی از مهم ترین چالش هایی که برای دامداران وجود داشته و دامداران در پی رسیدن به راه هایی برای از بین بردن این چالش ها بودند، همین عملیات حساس شیردوشی می باشد. شما می دانید که دام های شیر ده تمام سود رسانی شان به میزان شیری که ارائه می دهند بر می گردد. بنابراین هر گونه موضوعی که می تواند به هر نحوی شرایط شیر دهی مناسب دام را در خطر بیاندازد و در این مورد دام را تضعیف نماید باید از بین برود. همچنین هر موردی که می تواند شرایط شیردوشی را بهبود ببخشد باید به زیست دام ها اضافه شود تا به این ترتیب بتوانیم به اهداف خود از اداره یک دامداری مناسب برسیم. فریم شیردوشی با توجه به مزایا و ویژگی هایی که دارد می تواند به دامداران برای از بین بردن شرایط نامناسب شیردوشی و به دام برای شیردهی بیشتر کمک کند.

 

با کلیک بر روی این مطلب می توانید اطلاعات تکمیلی بیشتری را در مورد فریم شیردوشی کسب نمایید.

ویژگی های فریم شیردوشی

 

این محل تعریف شده برای انجام عملات شیردوشی که به فریم شیردوشی معروف است حتما دارای ویژگی ها و مزایایی می باشد که تا این حد مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین در این بخش ما به معرفی بخشی از مزایای و ویژگی های مهم این فریم ها خواهیم پرداخت تا دلیل این همه محبوبیت متوجه شویم.

 

    از بین بردن شرایط استرس دام ها: دام ها برای شیردوشی معمولا از گله جدا می شدند و این انتقال موجب استرس در دام ها میشد. از همین رو با استفاده از این فریم ها استرس دام ها به حداقل رسید.

    ایجاد شرایط امنیت برای دام ها: زمانی که دام ها به این فریم برای انجام عملیات شیردوشی منتقل شوند احساس امنیت بیشتری دارند.

    سرعت بخشیدن به شیردوشی: به کمک فریم شیردوشی، عملیات دوشیدن شیر دام ها با سرعت بیشتری صورت می گیرد.

    سهولت انجام شیردوشی: همچنین این تجهیزات دامی موثر می توانند عملیات شیردوشی را تا حدامکان ساده تر کنند.

    کمک به افزایش نرخ بازدهی دام: با ویژگی هایی که در ابتدا ذکر کردیم، سود دهی دام به بالاترین میزان خود خواهد رسید.

 

از طریق این لینک میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد کاربرد فریم شیردوشی به دست آورید.

باکس سم چین

باکس سم چین

 

سم نقش مهمی، در حرکت حیوان دارد و وزن بدن را، در حال سکون و حرکت تحمل می کند . هر گونه اختلال در حرکت گاو، سودآوری کاهش یافته و در بعضی مواقع ضرر ایجاد شده ناشی از بیماری هایی نظیر لنگش، بیشتر از میزان سود حاصل شده از دام بیمار است.باکس سم چین جهت مهار دام و انجام فرایند سم چینی و یا درمان بر روی سم که از جنس آهن با ورق و لوله سنگین

 

باکس سم چین

 

 بهین دام بزرگترین تولید کننده تجهیزات دامداری: فری ستال، فریم شیردوشی، نرده گردن قفلی، باکس سم چین، نرده واکسن در ایران است جهت مشاوره و خرید با شماره های 02133445566 و 09126609298 و 09126100018 و02634416418 تماس حاصل فرمائید.

کوک و رگلاژ پیانو

کوک و رگلاژ پیانو

کوک و رگلاژ پیانو از جمله خدمات بسیار مهمی می باشد که باید توسطاستادان با تجربه در این زمینه صورت بگیرد .کوک پیانو یک مهارت بسیار خاص و مهم است که افراد بسیار محدودی از آن سر رشته دارند و آن را به درستی انجام می دهند . اگر شما در خانه خود پیانو دارید و نوازنده این ساز بسیار زیبا هستید ، می توانید کوک پیانو خود را به افراد متفاوتی بسپارید ، اما مسئله بسیار مهم این است که کوک این ساز هم می تواند به بهترین نحو انجام گیرد و هم چنین می تواند به بدترین شکل ممکن صورت گیرد و در هر دو حالت ممکن است شما گمان کنید که پیانو تان تنظیم شده و کوک آن به درستی صورت گرفته است ، در حالتی که این چنین نمی باشد و ممکن است شما فرق میان کوک بسیار عالی و هم چنین کوک نادرست را متوجه نمی شوید .

 

کوک پیانو چیست ؟

کوک پیانو در کل به معنای تنظیم کشش سیم های پیانو برای رسیدن به فرکانس مطلوب می باشد ، به عنوان مثال : فرکانس مطلوب برای نت لا ، 440 هرتز می باشد و در هنگام کوک کردن این ساز بسیار محبوب نت لا را به این مقدار فرکانس می رسانند (  این موضوع به این معنا است که سیم مربوطه در ثانیه 440 بار مرتعش می شود و صدای نت لا را به گوش می رساند ) .

ابزار های لازم برای انجام کوک پیانو

کوک پیانو با استفاده از دستگاه تیونر الکتریکی انجام می گیرد که می تواند مقدار فرکانس های هر سیم را بر روی صفحه اش نمایش دهد ، لازم به ذکر است که استادان با تجربه به هنگام کوک پیانو علاوه بر این که از دستگاه تیونر الکتریکی استفاده می کنند ، از گوش های خود نیز کمک می گیرند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن ساز را کوک کنند .برای انجام کوک پیانو ، وسایل و ابزار آلات به خصوصی مانند آچار های مخصوص وجود دارد که به وسیله آن ها می توان، فشار سیم ها و هم چنین میزان کشش آن ها را کم یا زیاد کرد تا بتوان به فرکانس مطلوب برای هر سیم رسید .

 

 

 

کوک پیانو  به شکل مطلوب

در پیانو پین هایی وجود دارد که سیم های پیانو به دور پین ها پیچیده می شود که هر چقدر این پین ها را در جهت ساعتگرد ( به سمت راست ) پیچیده شود ، سیم ها را سفت خواهد کرد و هر چقدر این پین ها را در جهت پاد ساعتگرد ( به سمت چپ ) پیچیده شود سیم ها رها تر می شوند . به صورت طبیعی یک پیانو نرمال در طول یک سال سیم هایش دچار افت می شود و لازم به ذکر است که اگر پیانو سالم باشد ، همه سیم ها با یک دیگر دچار این افت خواهند شد و اصطلاحا نوازنده تغییر کوک پیانو را نخواهد شنید به دلیل آن که نسبت نت ها رعایت شده است و همه آن ها به یک میزان افت پیدا کرده اند .

این موضوع را گوش انسان قادر به شنیدن نمی باشد و فقط دستگاه تیونر الکتریکی قادر به تشخیص آن می باشد و استادانی که کوک پیانو را انجام می دهند ( کوکر ) ، موظف اند که فرکانس هر سیم ها را به مقدار استاندارد برسانند ، به دلیل آن که اگر به مرور زمان ساز شما با افت کوک خود مواجه شده باشد ، توان ساز به حد بسیاری کاهش پیدا خواهد کرد و به اصطلاح ساز تنبل می شود و مقاومت آن کاهش می یابد ، به دلیل آن که در طی یک سال ساز باید مقاومت مطلوب را در اثر نواختن و نگه داشتن سیم ها داشته باشد .

 

 

 

ممکن است افرادی باشند که این موضوع را در هنگام کوک کردن رعایت نکنند و ساز را به صورت کامل و تخصصی کوک نکنند . کوک پیانو در کل امری بسیار زمان بر است به دلیل آن که تمام سیم های پیانو ، باید فرکانس آن ها چک شود و در صورت نیاز کوک آن ها تنظیم شود . در پیانو 88 سیم وجود دارد که به هنگام کوک کردن باید تمام سیم ها کنترل شود ، بنا بر این زمان بسیاری برای انجام این کار باید گذاشته شود تا ساز استاندارد خود را حفظ کرده و برای آن مشکلات متعددی به وجود نیاید .

 اگر تمام دوره های کوک و رگلاژ پیانو به موقع انجام شوند و هم چنین به درستی صورت بگیرند ، عمر مفید پیانو شما حفظ خواهد شد و باید توجه کنید که عمر مفید این ساز صد سال می باشد ، در صورتی که اگر به کوک پیانو و رگلاژ پیانو خود اهمیتی نداده و دوره های آن را به موقع انجام ندهید ، از عمر مفید ساز خود می کاهید و آن را به پنج الی شش سال خواهید رساند .

 

 

 

رگلاژ پیانو و کوک پیانو چیست

رگلاژ و کوک پیانو مربوط به کنترل و تعمیر و بازدید قطعات مکانیکی ساز پیانو می باشد . زمانی که شما هر کلاویه پیانو را می فشارید ، پنجاه و هشت قطعه مکانیکی شروع به حرکت کرده تا صدای نت مورد نظر را به گوش برساند و هر کدام از این قطعات وظیفه خاص خود را دارند که دست به دست هم داده تا چکش ها به سیم های پیانو بر خورد کنند .

 

 

 

نکات مهم در کوک پیانو رگلاژ پیانو

1.         در رگلاژ پیانو و کوک پیانو حتی قطعات مکانیکی ساز نیز بازسازی خواهند شد و بنا بر این اگر ساز شما به بازسازی یا تعمیر نیاز دارد ، می توانید آن را رگلاژ کنید .

2.         عمل رگلاژ پیانو همانند کوک پیانو باید به دست استادان حرفه ایی در این زمینه صورت گیرد تا بتوانید از کیفیت آن و هم چنین انجام صحیح رگلاژ اطمینان حاصل کنید .

3.         لازم به ذکر است که اگر عمل رگلاژ پیانو و کوک پیانو را طبق دوره های خود انجام ندهید از عمر مفید ساز شما کاسته خواهد شد و ممکن است یه هنگام نواختن آن دچار معضل شوید .

4.         معمولا دوره های رگلاژ پیانو برای هر پیانو نرمال و سالم ، در سال یک مرتبه می باشد بنا بر این سعی کنید در طول سال به این موضوع توجه کنید .

برای اطلاعات بیشتر در امر کوک پیانو و رگلاژ پیانو به صفحه تماس با ما سایت البرز پیانو مراجعه کرده و با کارشناسان با تجربه در این زمینه مشورت نمایید .

 

آموزش پیانو

آموزش پیانو

 یکی از مانند یادگیری ساز پیانو امری بسیار سخت و پیچیده می باشد ، بنا بر این باید برای

آموزش این ساز دلنشین و زیبا به استادان و نوازندگان حرفه ایی در این زمینه مراجعه کنید . در آموزش پیانو و یادگیری آن نت خوانی این ساز بسیار مهم است و هنر جویان گرامی باید به درستی کلاویه ها و نت های آن و هم چنین قرار گیری نت ها را به خوبی بشناسند .

چگونه آموزش پیانو ببینیم ؟

لازم به ذکر است که برای یاد گیری این ساز به تکرار و تمرین و وقت نیاز دارید به دلیل آن که پیانو مادر تمام ساز ها می باشد و ممکن است در ماه های اول آموزش پیانو شما را بسیار خسته کند ، بنا بر این پیشنهاد می شود که اگر به ساز پیانو علاقه دارید به یاد گیری آن اقدام کنید در غیر این صورت ممکن است یاد گیری این ساز برای شما امری طاقت فرسا شود .
در آموزش پیانو اولین قدم ، یادگیری نت ها و نحوه قرار گیری آن بر روی کلاویه های ساز می باشد ، باید بیان شود که پیانو 88 کلید دارد و هر کدام از این کلید ها نت مخصوص به خود را با صدا های زیر و بم دارد .

 

  

در ابتدا :

هر نت را با حروف انگلیسی مربوط به آن نمایش می دهیم :

  • دو ( DO=C )
  • ر ( RE=D )
  • می ( MI=E )
  • فا ( FA=F )
  • سل ( SOL=G )
  • لا ( LA=A )
  • سی ( SI=B )

حال برای آن که بتوان راحت تر مکان هر نت را بر روی کلاویه درک کرد و آن را یاد گرفت ، بهتر است که با یک کلید و مفهومی به نام دو میانی آشنا شوید . برای یافتن دو میانی بهتر دقیقا میانه ساز را در نظر بگیرید ، حال چند کلید به سمت چپ نشان دهنده دو میانی می باشد ، برای درک دقیق تر این موضوع بهتر است که در ابتدا به نحوه قرار گیری کلید  دو در ساز دقت کنید و این موضوع در آموزش مقدماتی و اولیه پیانو بسیار مهم است ، که در زیر عنوان شده است :

 


 

 

قرار گیری کلید دو بر روی کلاویه :

بر روی ساز پیانو 36 کلید سیاه وجود دارد که به صورت دو به دو ، سه به سه در کنار یک دیگر قرار گرفته اند ، حال اگر به کلید هایی که به صورت دو به دو هستند توجه کنید ، نت دو ( DO=C ) قبل از کلید هایی که به صورت دو به دو مشکی هستند ، قرار دارد و به همین روال می توان به راحتی نت هایی دیگر را در ذهنتان به خاطر بسپارید . این الگو به شما کمک خواهد کرد که چگونه نت های مربوطه را بر روی ساز تشخیص دهید ، البته شایان به ذکر است که این موضوع به تکرار و تمرین فراوان نیاز دارد تا شما به هنگام نواختن پیانو بتوانید به راحتی جای نت ها را تشخیص دهید . در آموزش پیانو به صورت مقدماتی باید بتوانید تمامی کلید ها را بشناسید و بدانید که هر نت در کدام قسمت قرار گرفته است .
نت هایی که در پیانو قرار گرفته اند ، هر چه به سمت راست پیانو توجه کرده و کلاویه ها را لمس کنید خواهید دید که صدای زیر تری دارد و هرچه به سمت چپ پیانو نگاه کنید متوجه خواهید شد که صدای بم تری ایجاد می کند . حال برای تمامی هفت نتی که وجود دارد صدا های بم تا صدا های زیر را شامل خواهد شد .

قوی شدن انگشتان برای نواختن پیانو :

داشتن انگشتانی قوی برای نواختن پیانو یک اصل مهم می باشد و در آموزش پیانو نکات مربوط به آن به هنر جویان آموزش داده می شود . نحوه قرار گرفتن دست ها بر روی پیانو بسیار حائز اهمیت است به دلیل آن که نوازندگان غیر حرفه ایی هیچ گاه پشت ساز نبوده اند و از قرار گیری دستانشان بر روی ساز ممکن است اطلاعی نداشته باشند ، بنا بر این در آموزش پیانو انجام تمرین هایی برای قوی شدن دست ها بسیار مهم و اساسی می باشد .


 

 

نکته بسیار مهم در اجرای موسیقی :

لازم به ذکر است که در آموزش پیانو تکنیک خواندن و اجرای موسیقی بسیار مهم است ، به دلیل آن که سبب می شود به صورت آگاهانه در فضای نت ها و موسیقی قرار بگیرید و بتوانید نت های بعدی را به خوبی پیش بینی کنید . این موضوع برای آموزش پیانو بسیار مهم است و با رعایت آن می توانید بسیار راحت تر و سریع تر قطعه مورد نظر را بنوازید .
نکته بسیار مهم دیگر در آموزش پیانو به صورت مقدماتی این است که بتوانید هر قطعه را بخش بندی کرده و بخش های مختلف آن را به صورت آهسته یاد بگیرید و هرگز در آموزش مقدماتی پیانو سعی نکنید قطعه را به سرعت بنوازید به دلیل آن که بتوانید با ساز خود ارتباط بر قرار کرده و هم چنین به خوبی درس ها فرا گیرید . بعد از آن که تمامی نکات مربوط به آموزش پیانو به صورت مقدماتی را فرا گرفتید ( نحوه نت خوانی ، نوع نشستن پشت پیانو ، نحوه قرار گیری دست ها بر روی پیانو و نواختن ابتدایی پیانو ... ) ، می توانید به آموزش پیانو به صورت پیشرفته بپردازید و قطعه های سنگین تری را آموزش دیده و اجرا نمایید . در آموزش پیانو و یاد گیری آن ، به خاطر سپردن نت ها و تمرین اجرای آن ها بسیار مهم است . شما باید قدرت تحلیل خود را با تمرین و تکرار و با استفاده از هوش و ذکاوت خود بالا ببرید ، علاوه بر این که تمرینات فیزیکی برای تقویت عضلات دستتان انجام می دهید ، نباید از نت ها غافل شوید و هم چنین باید سعی کنید که در آموزش پیانو تکنیک ها را از مدرس خود بیاموزید . برای آموزش پیانو باید از مدرسان حرفه ایی و با تجربه در این زمینه یاری بگیرید و با آن ها مشورت نمایید .
برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اصلی وب سایت البرز پیانو مراجعه کنید .