tazehaa

tazeehaa

tazehaa

tazeehaa

سندبلاست

سندبلاست چیست؟

واژه سندبلاست (sandblast) یک واژه انگلیسی است ، معنی کامل آن عبارت است از :سند (sand) به معنی ماسه ، بلاست (blast) به معنی انفجار و پرتاب میباشد.  سندبلاست (sandblast) عبارت است از سیلیس پاشی ، ماسه  پاشی یا پرتاب ماسه و شن با فشار بسیار زیاد هوا را سندبلاست می گویند.

نوعی از ساب‌پاشی که در آن تمیزکاری سطح فلز از طریق پاشیدن جریانی پرسرعت از ماسه یا ماده ساینده دیگر صورت می‌گیرد را شن‌زنی (سندبلاست) می‌گویند.

سندبلاست چیست

شن‌زنی به این صورت است که ماسه‌های ساینده که عمدتاً از جنس سیلیس و اکسید فلزات با اندازه‌های مختلف هستند با استفاده از فشار باد کمپرسور شتاب گرفته و بر روی سطح قطعه پاشیده می‌شوند. با استفاده از شن‌زنی می‌توان عملیات زنگ‌زدایی، ماسه‌زدایی و رنگ‌برداری سطوح داخلی و خارجی قطعات یا صیقل دادن را انجام داد. تمیزکاری انواع قالبهای صنعتی، زبر کردن سطوح قطعات (با استفاده از ساینده‌های مخصوص) جهت بهینه انجام شدن عملیات لعاب‌کاری و تفلون کاری برای ماندگاری و کیفیت بهتر نیز از دیگر کاربردهای شن‌زنی است. شن‌زنی همچنین در آماده کردن سطوح قطعات جهت انجام انواع آبکاری‌های صنعتی، تزئینی یا رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سندبلاست چیست

حک کردن نوشته و نقوش مختلف و گودبرداری یا برجسته‌کاری آن‌ها بر روی سطوح شیشه‌ای، چوبی، ام‌دی‌اف، کاشی، سرامیک و طلق که بیشتر برای انجام امور تجاری و تبلیغاتی و تزئینات دکور مورد استفاده می‌باشد، نیز از دیگر موارد کاربرد شن‌زنی است.

 

سندبلاست اسکلت فلزی

سندبلاست اسکلت فلزی.


سندبلاست اسکلت فیزیکی

پایه و اساس هر بنا اسکلت فلزی آن سازه می باشدو در قیاس با ساخت یک بنای ساده تکمیل یک پروژه بزرگ با تعداد بالای اسکلت های فلزی بسیار پیچیده تر است.در خصوص پیاده سازی و همچنین اجرای پروژه هایی از این دست آنچه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است مسئله بررسی و اندازه گیری های بسیار دقیق است و همچنین بررسی و انتخاب بهترین روش ها از نکات کلیدی و پایه ی اجرای این پروژه هاست.مراحل نصب و آماده سازی سطوح فلزی برای پوشش و همچنین اجرای رنگ که به طور معمول سندبلاست اسکلت فلزی را در بر میگیرند،باید بر طبق اصول و استاندارد های پیش بینی و تعریف شده باشند.پیش از بررسی سندبلاست اسکلت فیزیکی به جهت یاد آوری شما را به مطلب سندبلاست چیست راهنمایی می کنیم.

مشاهده این مطلب»»سندبلاست چیست؟

مزایای سند بلاست اسکلت فیزیکی

اصطلاح سندبلاست برای اسکلت و سازه فلزی به فرآیندی اطلاق می شود که در طی آن، سطح اسکلت فلزی در معرض ذرات ساینده پرفشار قرار می گیرد و در نتیجه زبری مشخصی برای آن ایجاد می شود که این عامل موجب اجرای بهتر رنگ برای سازه خواهد شد.ذرات ساینده متعددی برای سندبلاست اسکلت فلزی مورد استفاده قرار می گیرند که بهترین آن ها در حال حاضر، ماسه یا سیلیس دانه بندی شده هستند. بسته به نوع اسکلت فلزی، یکی از ساینده ها باید در سندبلاست اسکلت فلزی استفاده شود که انتخاب آن با نظر مهندسان انجام می شود. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود پیمانکاران سندبلاست از این روش برای زدودن آلودگی ها و صیقلی کردن اسکلت فلزی استفاده کنند. مهم ترین مزیت های اجرای سندبلاست اسکلت فلزی عبارتند از:

سندبلاست اسکلت فلزی برای سازه های فولادی: که به تازگی ساخته شده اند و میزان مشخصی از ذرات روغن و چربی بر روی آن ها وجود دارند، کاربرد گسترده ای دارد.با اجرای سندبلاست برای یک سازه یا اسکلت فلزی، بسیاری از هزینه ها کاهش پیدا می کنند؛ استفاده مجدد از ذرات سیلیس در چند مرحله می تواند خرید سیلیس اضافی را کاهش داده و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد.

با استفاده از روش سندبلاست، به نوعی سلامت فردی اپراتور سندبلاست تضمین می شود؛ در برخی موارد مشاهده شده است که اپراتور برای تمیزکاری اسکلت فلزی و زدودن آلودگی ها و ذرات روغن و چربی، از مواد شوینده و حلال های صنعتی قوی به صورت دستی استفاده می کند؛ حلال های شیمیایی از لحاظ ایمنی فردی، خطراتی را برای سلامتی فرد ایجاد می کنند زیرا اکثر آنها، فرار و اشتعال پذیرند؛ سندبلاست اسکلت فلزی تمام این مشکلات را حل می کند؛ به عبارت ساده تر می توان گفت، ذرات ساینده پرفشار، فرآیند حذف آلودگی های سطح را بدون نیاز به استفاده از حلال های آلی انجام می دهند.

روش سندبلاست اسکلت فلزی در مقایسه با سایر روش های تمیزکاری و آماده سازی سطح، سریع تر انجام می شود و لذا در وقت و زمان صرفه جویی می کند.سندبلاست قادر است تمام ذرات خارجی و آلودگی ها را که به مرور زمان در سازه های قدیمی ایجاد شده اند را به طور کامل بر طرف نماید. این روش در احیا و رنگ آمیزی اسکلت های فلزی قدیمی، کاربرد فرآوانی دارد.در روش سندبلاست اسکلت فلزی، نوع ذرات ساینده می تواند به طور انتخابی استفاده شود. این نوع مزیت از لحاظ زیست محیطی ارزش زیادی خواهد داشت.

مشاهده این مطلب»»رنگ و سندبلاست

سندبلاست اسکلت فلزی و استراکچر

در شن‌زنی سندبلاست یا همان سندبلاست معمولاً در ایران از دو نوع مواد ساینده استفاده می شود : سیلیس و مسبارهفرایندی که در آن ذرات ساینده تحت فشار هوا روی سطح قطعات فولادی پاشیده می‌شود تا برای رنگ‌کاری آماده شوند ساب‌پاشی  نام دارد.نوعی از ساب‌پاشی که در آن تمیزکاری سطح فلز از طریق پاشیدن جریانی پرسرعت از ماسه یا ماده ساینده دیگر صورت می‌گیرد را شن‌زنی(سندبلاست) می‌گویند.

شن‌زنی به این صورت است که ماسه‌های ساینده که عمدتاً از جنس سیلیس و اکسید فلزات با اندازه‌های مختلف هستند با استفاده از فشار باد کمپرسور شتاب گرفته و بر روی سطح قطعه پاشیده می‌شوند.با استفاده از شن‌زنی می‌توان عملیات زنگ‌زدایی، ماسه‌زدایی و رنگ‌برداری سطوح داخلی و خارجی قطعات یا صیقل دادن را انجام داد. تمیزکاری انواع قالبهای صنعتی، زبر کردن سطوح قطعات (با استفاده از ساینده‌های مخصوص) جهت بهینه انجام شدن عملیات لعاب‌کاری و تفلون کاری برای ماندگاری و کیفیت بهتر نیز از دیگر کاربردهای شن‌زنی است. شن‌زنی همچنین در آماده کردن سطوح قطعات جهت انجام انواع آبکاری‌های صنعتی، تزئینی یا رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. حک کردن نوشته و نقوش مختلف و گودبرداری یا برجسته‌کاری آنها بر روی سطوح شیشه‌ای، چوبی، ام‌دی‌اف، کاشی، سرامیک و طلق که بیشتر برای انجام امور تجاری و تبلیغاتی و تزئینات دکور مورد استفاده می‌باشد، نیز از دیگر موارد کاربرد شن‌زنی است.

مشاهده این مطلب»»سندبلاست فلزات

 

نوار نقاله

آتابلت بزرگترین سازنده و تولید کننده تسمه, خرید تسمه, فروش تسمه, تسمه صنعتی, تسمه تایم, تسمه تایمینگ, انواع تسمه نقاله و نوار نقاله در ایران
جهت خرید و مشاوره با شماره های 02133980559 | 09121466526 تماس حاصل فرمائید.


یکی از انواع تسمه های صنعتی، تسمه نقاله می باشد، کاربرد تسمه نقاله و نوار نقاله بسیار است که مهم ترین آن می توان به انتقال اجسام در کارخانه ها یا فرودگاه اشاره کرد. تسمه نقاله فلزی نیز بسیار کاربردی و مقاوم است. نوار نقاله در ضخامت، ابعاد، رنگ و سایزهای مختلفی هستند که برای جابجایی و انتقال مواد، کالاها و قطعات در صنایع مختلف کاربرد دارند. در واقع نوار نقاله به عنوان مسیر و جاده ای است که باری را جابجا می کند و به صورت متناوب و متداوم این حرکت و جابجایی تکرار می شود.
سیستم انتقال نقاله ای از دو یا چند قرقره تشکیل شده ‌است به همراه یک حلقه بی پایان از تسمه یا نواری که مواد را حمل می‌کند و به دور آن‌ها گردش می کند. به این تسمه ها، تسمه های کانوایر نیز گفته می شود. مزایای تسمه نقاله جنس نوار نقاله با توجه به کاربرد آن متفاوت است. تسمه های فلزی و استیل در طیف وسیعی از ابعاد، متراژ و مدل تولید می شوند و در صنایع مختلفی به کار گرفته می شوند. مهم ترین کاربرد تسمه نقاله در صنایع زیر است:
•           صنعت پتروشیمی
•           صنعت تولید انواع داروهای شیمیایی و ارگانیک
•           صنایع تولید و بسته بندی مواد غذایی و خوراکی
•           صنعت فولاد
•           صنعت خودروسازی
•           صنعت ساخت لوازم یدکی خودرو
 

 تسمه نقاله پی وی سی

تسمه نقاله پی وی سی یکی از انواع متنوع این محصول است که در انواع مدل های مختلف در بازار عرضه می شود و به دلیل کاربردهای فراوانی که در صنایع مختلف دارد در اشکال و ابعاد متفاوت تولید می شود. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی همه ی صنایع بسته به نوع مدل آن؛ از این دستگاه ها استفاده می کنند و این باعث راحت شده انتقال تولیدات کارخانجات شده است.
نوار نقاله موادی که توسط این دستگاه انتقال داده می شود مختلف است لذا در صنایع مختلف و بر اساس شرایط محیطی متفاوت از پوشش های متنوعی در آن استفاده می کنند. همچنین در صورتی که از انواع نوار نقاله ضد سایش؛ ضدروغن؛ ضد حرارت و تسمه نقاله نسوز نام برده می شود مسلما این محصول از جنس کائوچو و با کیفیت و گرانتر است ولی اگر از زغال سنگ در آن مخلوط باشد ارزان و برای خریدار هزینه بر می باشد.
تسمه نقاله پی وی سی از دو جزئی اصلی و بافت نخی و لایه لاستیکی می باشد که تار و پود تنیده شده یا پارچه بین آنها از الیاف پلی استر؛ کتان؛ و یا ترکیبی از آنها می باشد که مانند ستوت های مستحکمی در طول و عرض تسمه نقاله عمل کرده و مقاومت بسیار بالایی را در نوار نقاله ایجاد می کند.
پی وی سی به تنهایی مقاومت ندارد و از پارچه به خاطر ایجاد کشش و افزایش مقاومت آن استفاده می شود. از جمله ویژگی تسمه پی وی سی شامل:
•           کارایی آن در رنج های مختلف دمایی
•           دارای مزیت آنتی استاتیک
•           مقاومت بالا در برابر اسید؛ چربی؛ روغن های صنعتی؛ مواد شیمیایی و آب
•           ضد سائیدگی
•           مقاومت در برابر آب گرم و بخار؛ اشعه ماورائ بنفش
•           قابلیت بهینه کردن در برابر آتش
•           سازگاری برای صنایع غذایی
•           قیمت مناسب
•           انعطاف پذیری کم در دمای پایین
•           مقاومت سایشی کاربرد نوار نقاله


کاربرد نوار نقاله پی وی سی

پر کاربرد ترین تسمه نوار نقاله نوع پی وی سی است چون بهترین خصوصیت این تسمه نقاله ها بهداشتی بودن و سازگاری آن با مواد غذایی و دارویی می باشد و به همین علت است که این تسمه خواهان بسیار زیادی دارد.
دامنه بسیار زیاد و وسیع استفاده از تسمه نقاله های پی وی سی از دستگاه های نوار نقاله بسیار کوچک فرودگاهی؛ فروشگاهی گرفته تا دستگاه های نقاله تخصصی کارگاهی و کارخانه ای و یا دستگاه های ورزشی تردمیل را پوشش می دهد.
کیفیت تسمه نقاله نیز متفاوت است و در نوع پی وی سی لایه بالایی و سطحی لاستیکی است که محصول روی آن برای انتقال قرار می گیرد و با توجه به نوع استفاده و کاربردش از جنس پی وی سی صاف و آجدار می باشند و لایه زیرین آن از جنس پی وی سی یا الیاف مصنوعی بافته شده است و تعداد لایه وسطی با توجه به مقدار ضخامت کلی تسمه نقاله متفاوت می باشد. مشخصات تسمه شیاری

تولید انواع تسمه


تولید انواع تسمه: عنوان مطلبی که آتابلت برای شما عزیزان آماده کرده است.همان طور که می دانید به طور معمول تولید در ایران صورت نمی گیره و کاری که اتفاق می افتد ساخت تسمه هست و یا تبدیل تسمه.آتابلت به عنوان سازنده ی تسمه یکی از بزرگ ترین شرکت های فعال در این حوزه می باشد.با ما همراه باشید تا ابتدا کمی در مورد انواع تسمه به جهت یادآوری مطالبی را بیان کنیم و سپس به ادامه مطلب بپردازیم.

انواع تسمه

به گزارش گروه صنعتی آتابلت همان طور که در مطالب قبلی بیان کردیم تسمه یکی از قسمت های مکانیکی قابل انعطاف و یک حلقه از ماده ای انعطاف پذیر است که برای ایجاد پیوند مکانیکی و انتقال انرژی بین دو یا چند شفت استفاده می‌شود و در ساخت بسیاری از پروژه ها کاربرد دارد. تسمه ها به دور پولی ها پیچیده حلقه می زنند. در یک سامانهٔ دارای دو پولی ممکن است هر دو پولی در یک جهت به گردش درآیند یا تسمه به صورت ضربدری باشد تا جهتشان مخالف گردد. به عنوان یک عامل حرکت، تسمه نقاله یکی از کاربردهای تسمه است که در آن از تسمه برای حمل بار بین دو نقطه استفاده می‌شودتسمه برای انتقال نیرو در فاصله های طولانی، انتقال حرکت چرخشی و ساخت سیستم های ناقل به کار می رود. تقاضا بر روی حرکت انتقال قدرت تسمه ها بسیار زیاد است که این خود منجر به تغییرات بسیاری در آن می شود . حرکت آن ها به آرامی و با سرو صدای کم می باشد و بالشتک موتور و یاتاقان نسبت به تغییرات بار مقابله می کنند اگر چه با قدرت کمتری نسبت به چرخدنده ها وزنجیرها عمل می کند. با این حال پیشرفت در مهندسی تسمه اجازه استفاده از تسمه ها را در سیستم هایی که سابقا از چرخدنده و زنجیر استفاده می کردند ، می دهد. تسمه ها به چهار دسته اصلی تقسیم می شوند:
1- 
تسمه های تخت:
این تسمه ها با پولی های محدب به کار می روند
2- 
تسمه های گرد:
این تسمه ها با پولی های لبه دار به کار می روند.
3- 
تسمه های v شکل:
این تسمه ها از انواع پرکاربرد تسمه ها می باشند
این تسمه ها نیز با پولی های لبه دار به کار می روند. این تسمه ها در کولرهای آبی یافت می شوند.
4- 
تسمه تایمینگ:
این تسمه ها در جاهایی که سر خوردن تسمه روی پولی غیرمجاز و با پولی های دندانه دارباشد بکار می روند.
این تسمه ها در موتور خودروها نیز یافت می شود.
برای خرید انواع تسمه ها و تسمه نقاله در تهران و شهرستان و نوار نقاله و تسمه برزنتی و تسمه شیاری و نوار نقاله و تسمه تایمینگ و تسمه کش و خرید نوار نقاله و فروش تسمه نقاله و فروش تسمه و خرید تسمه و تسمه تایم و تسمه کش و یاتاقان و تسمه شیاری و تسمه تردمیل و نوار نقاله حلزونی و تسمه نقاله نمدی و ... با گروه صنعتی آتابلت تماس بگیرید.

تولید انواع تسمه

گروه صنعتی آتابلت بزرگ ترین سازنده تسمه در ایران به جز تسمه های خودرویی تمامی انواع تسمه های نام برده را ساخته و آماده ی ارائه می کند.شما می توانید با کارشناسان آتابلت تماس گرفته و از مشاوره ی کارشناسان ما بهره مند شوید.اما پیش از آنکه این مطلب را به انتها برسانیم توجه شما را به مطلبی با عنوان تولید انواع تسمه نقاله جلب می کنیم.

تفاوت تسمه نقاله و تسمه تایم

User Rating: 0 / 5

تفاوت تسمه نقاله و تسمه تایمینگ

تسمه نقاله-تسمه تایمینگ

آتابلت بزرگترین سازنده و تولید کننده تسمه نقاله و نوار نقاله, ​​​​​​​تسمه,خرید تسمه, فروش تسمه, تسمه صنعتی, تسمه تایم, تسمه تایمینگ, در ایران

جهت خرید و مشاوره با شماره های 02133980559 | 09121466526 تماس حاصل فرمائید


تفاوت تسمه نقاله و تسمه تایمینگ : حتما می دانید تسمه ها در دنیای صنعتی شده ی امروز نقشی بسبار حیاتی و پر رنگ دارند. نقشی غیر قابل انکار و به بدون جایگزین. تسمه ها قطعات مکانیکی قابل انعطافی هستند که عدم وجودشان یعنی عدم استفاده از وسایل بسیار زیادی در صنعت. با توجه به کارکرد های متفاوتی که دارند تسمه های مختلف و متفاوتی نیز برای مورد استفاده قرار گرفتن در هر کاربرد خاص، طراحی و تولید شدند. می دانیم که هر یک از این انواع گاها دارای زیر مجموعه های مختلفی هستند که باز هر کدام دارای کاربردی متفاوت و قابل استفاده در شرایط متفاوتی می باشند. گروه صنعتی آتابلت به عنوان بزرگ ترین سازنده و ارائه دهنده تسمه در ایران در این مطلب همان طور که از عنوان متوجه شدید به بررسی و تشریح دو نوع خاص از این تیمه ها می باشد. همان طور که بیان کردیم تسمه ها بسیار ضروری و بسیار کاربردی هستند اما یک نکته مهم این است که گاهی نقشی که برخی از تسمه ها در صنعت ایفا می کنند بسیار پیچیده است از سایر تسمه های دیگر مورد استفاده در صنعت. برای مثال تسمه نقاله و تسمه تایمینگ از آن دسته تسمه های خاص هستند که نقشی بسیار ضروری را ایفا می کنند. در این مطلب ما قصذ پرداخت به تفاوت این دو تسمه را داریم.

تسمه تایمینگ

 

تسمه تایمینگ

تسمه تایمینگ و تسمه نقاله با یکدیگر متفاوت هستند اما این تفاوت در چیست؟ بهتر است ابتدا مختصر توضیحی در خصوص تسمه تایمینگ بدهیم و سپس به بررسی تفاوت ها بپردازیم. در مقاله ای که پیش تر در خصوص این تسمه نگاشتیم به صورت مناسب و مفصل به شرح آن پرداختیم اما در اینجا خیلی کوتاه و مختصر توضیح خواهیم داد و در انتهای همین پاراگراف لینک مطلب کامل را در اختیارتان قرار می دهیم. تسمه تایمینگ کاربردی حیاتی دارد. از نامش مشخص است، یعنی بر قرار کننده نظم در موتور های مکانیکی. نظم در موتور های مکانیکی یعنی حرکت اجزاء دیگر در تایم و یا زمانی مشخص که موجب فعالیت صحیح قطعات شود و از برخورد قطعات مکانیکی با یکدیگر هم جلوگیری کند. پس تسمه تایمینگ به ما کمک می کند این نظم دلخواه و کاربردی در تمامی موتور های مکانیکی شکل بگیرد و موجب افزایش نرخ فعالیت سلامت موتور ها شود. با کمترین آسیب احتمالی به سایر قطعات. اما تسمه نقاله ویژگی دیگری دارد.

مشاهده مطلب کامل »» تسمه تایمینگ چیست؟

تسمه نقاله

به گزارش کارشناسان گروه صنعتی ایران ویرا همان طور که می دانید تسمه نقاله در صنعت کاربردی بسیار موثر و ضروری دارد و همچنین ما گاها با این نوع تسمه در زندگی روزمره خود چه در فرودگاه ها و همچنین چه در فروشگاه های مختلف آشنایی داریم.نوار نقاله کار انتقال و جا به جایی را انجام میدهد.گاهی برای حمل مواد اولیه و یا حمل و نقل محصول نهایی برای حفظ انرژی نیروی انسانی و انتقال مطمئن تر مواد و یا وسایل مختلف از این نوع تسمه استفاده می شود.حتما با این توضیح کوتاه نمونه هایی از این نوار نقاله را به یاد آوردید.

در مورد آشنایی با تسمه نقاله اجازه دهید کمی بیشتر به این موضوع بپردازیم.اگر تا به حال به سالن یک فرودگاه مراجعه کرده باشید حتما متوجه نوارهای سیاه رنگ متحرکی شده اید که وظیفه حمل بار, ساک و چمدان مسافران را برعهده دارد.این نوارها که می تواند به رنگ ,عرض , طول و ضخامتهای مختلف باشد نوار نقاله نام دارد.کاربرد این وسایل حمل و نقل امروزه چنان فراگیر و گسترده شده است که می توان آنها را نه تنها در سالن های مجلل فرودگاه ها بلکه در اعماق خاک گرفته معادن نیز یافت.در فروشگاه ها هم همین وسیله کار انتقال وسایلی را که برای خرید تهیه کرده اید انجام می دهد.گستردگی موارد استفاده از نوار نقاله ها بسیار زیاد است. حال تسمه نقاله را هم با توضیحی مختصر شناختیم. البته برای کسب اطلاعات کامل لینک مطلب مربوط به این تسمه را هم در اختیار شما قرار خواهیم داد.

 

تسمه نقاله

مشاهده مطلب کامل »» تسمه نقاله

تفاوت تسمه نقاله و تسمه تایمینگ

همان طور که گفتیم تسمه نقاله وظیفه انتقال اجسام و یا اشیاء و وسایل را بر عهده دارد و تسمه تایمینگ وظیفه کنترل نظم و زمان بندی را می تواند بر عهده داشته باشد. این خلاصه ترین حالت ممکن در خصوص این تفاوت است اما برای آنکه اطلاعات شما در خصوص این تفاوت کامل تر باشد و به جزیئیات این تفاوت ها هم دسترسی داشته باشید می توانید مطالب کامل مربوط به هر یک از این انواع تسمه را مطالعه و سپس به آنچه که می خواهید دسترسی پیدا کنید. هرچند همین تفاوت مهم ترین و کاربردی ترین نفاوت بین این دو تسمه می باشد. گروه صنعتی آتابلت ارائه دهنده انواع تسمه نقاله و تسمه تایمینگ در ایران هم اکنون آماده ی پاسخ گویی به تماس های شما عزیزان است.