tazehaa

tazeehaa

tazehaa

tazeehaa

فریم شیر دوشی

 

فریم شیردوشی

بهین دام اولین و بزرگترین مرکز تولید فری استال، تجهیزات دامی و تنها صادر کننده تجهیزات دامی

فریم شیردوشی چیست؟ امروزه در نگهداری دام ها تغییرات مهمی اتفاق افتاده است. این تغییرات در جهت مثبت و برای به روز کردن این صنعت توسط محققین و تولید کنندگان و به کمک استقبال دامداران و دام پروران به وجود آمد. یکی از مهم ترین دغدغه های دامداری ها ایجاد شرایطی مناسب برای افزایش سود دهی دام ها بوده، از همین رو همیشه در پی ایجاد شرایطی بودند که به این واسطه بتوان نرخ سود دهی دام را افزایش داد. بنابر گزارش گروه صنعتی بهین دام، محققان پس از مطالعه بر روی رفتار های ذاتی و غریزی دام ها و همچنین مطالعه بر شرایط زیست شان متوجه ترس ها و نگرانی ها و همچنین موارد آزار دهنده دام ها شدند. زمانی که بر اساس تحقیقات مختلف متوجه می شویم چه مواردی می تواند به دامداران و دام ها برای سوددهی بیشتر کمک کند. از همین رو کارشناسان اقدام به طراحی فری استال ها یا همان تجهزات پزشکی نمودند که یکی از همین تجهیزات دامی فریم شیردوشی می باشد. مشخص است این فریم به دامداران در اجرای عملیات شیردوشی کمک می کنند. اما این فریم چیست و چگونه می تواند کمک کند؟ با گروه صنعتی بهین دام همراه باشید.

فریم شیردوشی چیست؟

 

همان طور که در ابتدای مطلب بیان کردیم فریم شیردوشی یکی از تجهیزات دامی طراحی و تولید شده برای استفاده در دامداری ها می باشد. این فریم در حقیقت محلی است که دام را برای انجام عملیات شیردوشی به آنجا منتقل می کنند. یکی از مهم ترین چالش هایی که برای دامداران وجود داشته و دامداران در پی رسیدن به راه هایی برای از بین بردن این چالش ها بودند، همین عملیات حساس شیردوشی می باشد. شما می دانید که دام های شیر ده تمام سود رسانی شان به میزان شیری که ارائه می دهند بر می گردد. بنابراین هر گونه موضوعی که می تواند به هر نحوی شرایط شیر دهی مناسب دام را در خطر بیاندازد و در این مورد دام را تضعیف نماید باید از بین برود. همچنین هر موردی که می تواند شرایط شیردوشی را بهبود ببخشد باید به زیست دام ها اضافه شود تا به این ترتیب بتوانیم به اهداف خود از اداره یک دامداری مناسب برسیم. فریم شیردوشی با توجه به مزایا و ویژگی هایی که دارد می تواند به دامداران برای از بین بردن شرایط نامناسب شیردوشی و به دام برای شیردهی بیشتر کمک کند.

 

با کلیک بر روی این مطلب می توانید اطلاعات تکمیلی بیشتری را در مورد فریم شیردوشی کسب نمایید.

ویژگی های فریم شیردوشی

 

این محل تعریف شده برای انجام عملات شیردوشی که به فریم شیردوشی معروف است حتما دارای ویژگی ها و مزایایی می باشد که تا این حد مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین در این بخش ما به معرفی بخشی از مزایای و ویژگی های مهم این فریم ها خواهیم پرداخت تا دلیل این همه محبوبیت متوجه شویم.

 

    از بین بردن شرایط استرس دام ها: دام ها برای شیردوشی معمولا از گله جدا می شدند و این انتقال موجب استرس در دام ها میشد. از همین رو با استفاده از این فریم ها استرس دام ها به حداقل رسید.

    ایجاد شرایط امنیت برای دام ها: زمانی که دام ها به این فریم برای انجام عملیات شیردوشی منتقل شوند احساس امنیت بیشتری دارند.

    سرعت بخشیدن به شیردوشی: به کمک فریم شیردوشی، عملیات دوشیدن شیر دام ها با سرعت بیشتری صورت می گیرد.

    سهولت انجام شیردوشی: همچنین این تجهیزات دامی موثر می توانند عملیات شیردوشی را تا حدامکان ساده تر کنند.

    کمک به افزایش نرخ بازدهی دام: با ویژگی هایی که در ابتدا ذکر کردیم، سود دهی دام به بالاترین میزان خود خواهد رسید.

 

از طریق این لینک میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد کاربرد فریم شیردوشی به دست آورید.

گردن قفلی

گردن قفلی

بهین دام اولین و بزرگترین تولید کننده گردن قفلی، فری استال، تجهیزات دامی و تنها صادر کننده تجهیزات دامی

 

همان طور که میدانید بهین دام از اولین تولید کننده گان انواع فری استال ها در ایران می باشد که از جمله این تجهیزات دامی که توسط این مجموعه بزرگ تولید و در اختیار مصرف کننده گان قرار می گیرد می توان به گردن قفلی ها اشاره کرد.در خصوص تجهیزات دامی در مطالب پیشین نکته ای ضروری و بسیار مهم را ذکر کردیم که لازم می دانم مجدد به آن اشاره کنم و این نکته مهم این است که عدم استفاده از تجهیزات دامی بسیار بسیار موثر تر و کار آمد تر است نسبت به زمانی که شما برای دام های خود از تجیزات دامی غیر استاندارد بهره ببرید.همچنین گردن قفلی هم یکی از همین تجهیزات است و این دقت در انتخاب شامل این نوع از تجهیزات دامی هم می شود.

 

نرده گردن قفلی بهین دام

گردن قفلی

 

گردن قفلی یا همان نرده گردن قفلی همان طور که پیش تر اعلام کردیم یکی از تجهیزات دامی قابل تولید و ارائه توسط بهین دام می باشد که نقش پر رنگ و به سزایی در معاینات دام ها دارد.اما گردن قفلی چگونه این نقش بسیار حیاتی را ایفا می کند.همه ما میدانیم که کنترل سلامت دام ها بسیار مهم و ضروری است که اگر این مهم نبود بسیاری از بیماری ها می توانست از دام ها به انسان ها سرایت کند و آسیب های جدی حتی به جان انسان ها را داشته باشد.برای انجام معاینات لازم توسط پزشک معمولا دام ها آرام و قرار ندارند و به علت جدا شدن از گله و یا به علت بالاتر رفتن میزان استرس در آنها کار پزشک برای معاینات دقیق با چالش رو به رو می شود.هر چه تقلای دام بیشتر شود و به اصطلاح چموش تر باشد دقت در انجام معاینات به همان نسبت کاهش می باید.گمان میکنم لازم نباشد در خصوص خطری که پایین بودن دقت معاینات می تواند به بار بیاورد صحبت کنیم و همه شما به این مسئله کاملا آگاه هستید.گاهی هم برای آنکه این دقت در سطح بالاتری باشد با زور و اعمال فشار به دام ها می توان دام را در شرایط صحیح معاینات قرار داد ولیکن این روش موجب افزایش استرس و ترس دام می شود که خود عامل بروز اختلالاتی در کارکرد و توانایی دام برای رساندن انسان ها به هدف شان خواهد شد.بهترین و کامل ترین روش ممکن برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی و یا همچنین بهترین روش برای جلوگییری از کاهش دقت معاینات استفاده از گردن قفلی یا همان نرده گردن قفلی می باشد.این وسیله به شکلی مناسب موجب ثابت نگاه داشته شدن گردن دام در حین انجام معاینات می شود به این ترتیب افزایش دقت در پی آن شکل می گیرد و دامدار ها از سلامت دام خود به اطمینان کامل می رسند.همچنین به این دلیل که اعمال فشار و زور و ایجاد شرایط موجب ترس و یا استرس و اضطراب دام در زمان استفاده از گردن قفلی از بین می رود،کمترین میزان آسیب متوجه دام می شود.

باکس سم چین

باکس سم چین

 

سم نقش مهمی، در حرکت حیوان دارد و وزن بدن را، در حال سکون و حرکت تحمل می کند . هر گونه اختلال در حرکت گاو، سودآوری کاهش یافته و در بعضی مواقع ضرر ایجاد شده ناشی از بیماری هایی نظیر لنگش، بیشتر از میزان سود حاصل شده از دام بیمار است.باکس سم چین جهت مهار دام و انجام فرایند سم چینی و یا درمان بر روی سم که از جنس آهن با ورق و لوله سنگین

 

باکس سم چین

 

 بهین دام بزرگترین تولید کننده تجهیزات دامداری: فری ستال، فریم شیردوشی، نرده گردن قفلی، باکس سم چین، نرده واکسن در ایران است جهت مشاوره و خرید با شماره های 02133445566 و 09126609298 و 09126100018 و02634416418 تماس حاصل فرمائید.

میش افشار

میش افشار

 

میش افشار ی که یکی از منابع مهم ژنتیکی در بخش میشان کشور بوده و صفات و خصوصیات تولیدی بالقوه با ارزشی را دارا است. تاکنون مورد بررسی دقیق کارشناسی قرار نگرفته است. و لذا کمتر منبعی را در بین ادبیات پرورش میش می‌توان پیدا کرد که خصوصیات فنوتیپی نزاد افشاری را مورد بررسی و تحلیل قرار داده باشد.این نژاد از میشان در وسعتی قریب به ۲۰۰۰۰ کیلومتر مربع در بین استان زنجان و قسمتی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان پراکنده هستند. بیشترین جمعیت و منطقه اصلی پراکنش میش نژاد افشار ی در استان زنجان قرار گرفته است که شامل ۶۵% از جمعیت میشان استان و بالغ بر یک میلیون رأس در منطقه پراکنش است. در داخل استان زنجان نیز شهرستان «ماهنشان» دارای بیشترین تعداد از این جمعیت است.

 

خصوصیات فنوتیپی میش افشار

در ادامه می توانید با مهم ترین و اصلی ترین خصوصیات میش افشار اشنا شوید.

 

– رنگ غالب در میشانِ بالغ قهوه‌ای متمایل به قرمز یکدست، بدون لکه با دامنه تغییرات از قهوه‌ای روشن تا قهوه‌ای تیره متمایل به سیاه است و رنگ بدن بره‌ها در بدو تولد قهوه‌ای متمایل به سیاه بوده و به تدریج با افزایش سن رنگ بدن روشن‌تر می‌گردد.

– شکل عمومی گوش‌ها به‌صورت افتاده و بزرگ بوده، لیکن میش افشار نیم گوش و بدون گوش نیز در بین این جمعیت دیده می‌شود.

– چشم‌ها از نگاه جانبی برجسته به نظر می‌رسند و رنگ غالب چشم‌ها به رنگ قهوه‌ای متمایل به قرمز براق است.

– قوچ و میش هر دو فاقد شاخ هستند.

– در روی بینی قوچ‌هـا اکثرا انحنـا وجود دارد و در میش‌ها صـاف یا دارای انحنـای کمـی است.

– گردن در قوچ‌ها قوی و ضخیم بوده و در میش‌ها دراز و نازک است.

– دنبه در میش افشار دو لپی بوده و به صورت سفره‌ای و پهن است.

این میشان جزو میشان سنگین دنبه کشور محسوب می‌گردد. دنبه در این حیوان معمولا دارای شیب خاصی است که از ناحیه کمر حیوان شروع می‌شود و حالت افتادگی را به دنبه می‌دهد. دنبه در این نژاد بعضا تا پائین‌تر از مفصل خرگوشی نیز می‌رسد ولی غالبا بالای مفصل خرگوشی قرار دارد .

 دنبالچه پوشیده از پشم و بدون ذخیره چربی بوده و برجستگی دنبالچه از نمای جانبی چندان قابل مشاهده نیست. دنبالچه ممکن است گاهی درازتر از دنبه باشد.

 این نژاد از میشان جزو میشان بلند قد محسوب می‌گردد و دست و پای آن از ظرافت خاصی برخوردار است که حیوان را قادر به راه‌پیمایی در کوهستان و مناطق سنگلاخی می‌نماید.

قوچ و میش هر دو فاقد منگوله هستند. ولی واریته قزل افشار دارای منگوله است.

سطح پشت، گردن، دنبه و دنبالچه در میش افشار غالبا پوشیده از پشم بوده، لیکن زیر گردن، زیر شکم، دست و پا و صورت فاقد پشم است و از موهای زبری که رنگ آن‌ها تیره‌تر از رنگ پشم حیوان است، پوشیده شده است. از نظر کمیت و کیفیت پشم در مقایسه با سایر میشان بومی استان، متفاوت و از نظر ظرافت الیاف با میشان مغانی، قزل و بختیاری مشابه بوده و دارای پشم ضخیمی است که در صنعت قالی‌بافی استان از آن استفاده می‌گردد.

انواع واریته‌های میش نژاد افشار

واریته قزل افشار:

لفظ قزل به معنی قرمز سیر متمایل به قهوه‌ای است.میش قزل واریته‌ای از نژاد افشاری است که محل اصلی پراکنش آن استان‌های آذربایجان غربی و شرقی است ولی در میان گله‌های موجود در استان زنجان نیز یافت می‌شود. این میش دارای سری نسبتا بزرگ‌تر از نژاد اصلی میش افشار بوده و همچنین دارای پشم‌های ضخیم‌تر و کم‌پشت‌تر است. رنگ موی صورت و دست و پا قهوه‌ای تیره تا متمایل به سیاه بوده و دارای دنبالچه است که در ابتدا قلبی‌شکل بوده و پر از چربی است. پشم‌های روی دنبه و زیر شکم و زیر گردن معمولا ریخته و قابل استفاده نیستند. این واریته قدری سنگین‌تر از نژاد اصلی است. نوعی از این واریته که رنگ آن تیره بوده و به سیاهی گرایش دارد، به‌نام «قره قزل» معروف است. در این نوع از میشان گاهی پشم عمده قسمت‌های بدن ریخته و فقط مقدار کمی در منطقه پشتی حیوان باقی می‌ماند. دنبه معمولا پائین‌تر از مفصل خرگوشی قرار دارد.

 

واریته قاشقا افشار:

واریته‌ای از نژاد افشاری بوده که تقریبا تمامی خصوصیات این نژاد را داراست. لیکن روی پیشانی آن لکه سفیدی موجود است. این میش را به‌وفور می‌توان در بین گله‌های میش افشار پیدا نمود.

 

واریته قمر افشار:

این واریته تقریبا تمامی خصوصیات این نژاد را داراست. تنها تفاوت این واریته با نژاد اصلی میش افشار در رنگ پشم آن است که رنگی تقریبا متمایل به خاکستری دارد.

 

واریته آق افشار:

در این واریته کل رنگ بدن سفید یک دست بدون لکه است. البته فراوانـی این واریته کم است و برخی اعتقاد دارند که این رنگ حاصل انتقال ژن مغلوب آلبینیسم است، که البته نیاز به تحقیق دارد.

 

ویژگی میش افشار

گستردگی وسیع و طبیعی میش افشار در سطح چهار استان زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان معلول خصوصیات و ویژگی‌های خاص این نژاد است که اهم آن‌ها به‌طور خلاصه عبارتند از:

 

 سرعت رشد بالای نژاد افشاری به‌طوری‌که جزو اولین گروه میشان گوشتی و هم‌ردیف میشان لری بختیاری، ماکوئی و مغانی قرار گرفته است.

 تولید شیر خوب و پرچرب این میش که بیشتر به مصرف تهیه انواع لبنیات و فرآورده‌های آن می‌رسد، باعث شده است که جزو میشان دو منظوره گوشتی – شیری نیز تقسیم‌بندی شود.

 سازگاری و عادت‌پذیری آن با شرایط آب و هوایی مناطق سردسیر.

 قدرت راه‌پیمایی و کوه‌پیمایی خوب میش افشار به‌طوری‌که قادر است فاصله ۱۰۰ کیلومتری بین ییلاق و قشلاق را به راحتی طی نماید.

بالا بودن نسبی دو قلوزایی این نژاد نسبت به سایر نژادهای میش استان زنجان و کشور.

 مقاومت میش نژاد افشاری در مقابل امراض انگلی داخلی و خارجی.

بالا بودن ضریب تبدیل و داشتن بازده اقتصادی مطلوب.

 

 

مجموعه: گوسفند افشار  بازدید: 0

امتیاز کاربرانستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

گوسفند افشار

 

User Rating: 0 / 5

گوسفند شال

 

گوسفند افشار

 

گوسفند افشار ی که یکی از منابع مهم ژنتیکی در بخش گوسفندان کشور بوده و صفات و خصوصیات تولیدی بالقوه با ارزشی را دارا است. تاکنون مورد بررسی دقیق کارشناسی قرار نگرفته است. و لذا کمتر منبعی را در بین ادبیات پرورش گوسفند می‌توان پیدا کرد که خصوصیات فنوتیپی نزاد افشاری را مورد بررسی و تحلیل قرار داده باشد.این نژاد از گوسفندان در وسعتی قریب به ۲۰۰۰۰ کیلومتر مربع در بین استان زنجان و قسمتی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان پراکنده هستند. بیشترین جمعیت و منطقه اصلی پراکنش گوسفند نژاد افشار ی در استان زنجان قرار گرفته است که شامل ۶۵% از جمعیت گوسفندان استان و بالغ بر یک میلیون رأس در منطقه پراکنش است. در داخل استان زنجان نیز شهرستان «ماهنشان» دارای بیشترین تعداد از این جمعیت است.

 

خصوصیات فنوتیپی گوسفند افشار

در ادامه می توانید با مهم ترین و اصلی ترین خصوصیات گوسفند افشار اشنا شوید.

 

– رنگ غالب در گوسفندانِ بالغ قهوه‌ای متمایل به قرمز یکدست، بدون لکه با دامنه تغییرات از قهوه‌ای روشن تا قهوه‌ای تیره متمایل به سیاه است و رنگ بدن بره‌ها در بدو تولد قهوه‌ای متمایل به سیاه بوده و به تدریج با افزایش سن رنگ بدن روشن‌تر می‌گردد.

– شکل عمومی گوش‌ها به‌صورت افتاده و بزرگ بوده، لیکن گوسفند افشار نیم گوش و بدون گوش نیز در بین این جمعیت دیده می‌شود.

– چشم‌ها از نگاه جانبی برجسته به نظر می‌رسند و رنگ غالب چشم‌ها به رنگ قهوه‌ای متمایل به قرمز براق است.

– قوچ و میش هر دو فاقد شاخ هستند.

– در روی بینی قوچ‌هـا اکثرا انحنـا وجود دارد و در میش‌ها صـاف یا دارای انحنـای کمـی است.

– گردن در قوچ‌ها قوی و ضخیم بوده و در میش‌ها دراز و نازک است.

– دنبه در گوسفند افشار دو لپی بوده و به صورت سفره‌ای و پهن است.

این گوسفندان جزو گوسفندان سنگین دنبه کشور محسوب می‌گردد. دنبه در این حیوان معمولا دارای شیب خاصی است که از ناحیه کمر حیوان شروع می‌شود و حالت افتادگی را به دنبه می‌دهد. دنبه در این نژاد بعضا تا پائین‌تر از مفصل خرگوشی نیز می‌رسد ولی غالبا بالای مفصل خرگوشی قرار دارد .

 دنبالچه پوشیده از پشم و بدون ذخیره چربی بوده و برجستگی دنبالچه از نمای جانبی چندان قابل مشاهده نیست. دنبالچه ممکن است گاهی درازتر از دنبه باشد.

 این نژاد از گوسفندان جزو گوسفندان بلند قد محسوب می‌گردد و دست و پای آن از ظرافت خاصی برخوردار است که حیوان را قادر به راه‌پیمایی در کوهستان و مناطق سنگلاخی می‌نماید.

قوچ و میش هر دو فاقد منگوله هستند. ولی واریته قزل افشار دارای منگوله است.

سطح پشت، گردن، دنبه و دنبالچه در گوسفند افشار غالبا پوشیده از پشم بوده، لیکن زیر گردن، زیر شکم، دست و پا و صورت فاقد پشم است و از موهای زبری که رنگ آن‌ها تیره‌تر از رنگ پشم حیوان است، پوشیده شده است. از نظر کمیت و کیفیت پشم در مقایسه با سایر گوسفندان بومی استان، متفاوت و از نظر ظرافت الیاف با گوسفندان مغانی، قزل و بختیاری مشابه بوده و دارای پشم ضخیمی است که در صنعت قالی‌بافی استان از آن استفاده می‌گردد.

انواع واریته‌های گوسفند نژاد افشار

واریته قزل افشار:

لفظ قزل به معنی قرمز سیر متمایل به قهوه‌ای است.گوسفند قزل واریته‌ای از نژاد افشاری است که محل اصلی پراکنش آن استان‌های آذربایجان غربی و شرقی است ولی در میان گله‌های موجود در استان زنجان نیز یافت می‌شود. این گوسفند دارای سری نسبتا بزرگ‌تر از نژاد اصلی گوسفند افشار بوده و همچنین دارای پشم‌های ضخیم‌تر و کم‌پشت‌تر است. رنگ موی صورت و دست و پا قهوه‌ای تیره تا متمایل به سیاه بوده و دارای دنبالچه است که در ابتدا قلبی‌شکل بوده و پر از چربی است. پشم‌های روی دنبه و زیر شکم و زیر گردن معمولا ریخته و قابل استفاده نیستند. این واریته قدری سنگین‌تر از نژاد اصلی است. نوعی از این واریته که رنگ آن تیره بوده و به سیاهی گرایش دارد، به‌نام «قره قزل» معروف است. در این نوع از گوسفندان گاهی پشم عمده قسمت‌های بدن ریخته و فقط مقدار کمی در منطقه پشتی حیوان باقی می‌ماند. دنبه معمولا پائین‌تر از مفصل خرگوشی قرار دارد.

 

واریته قاشقا افشار:

واریته‌ای از نژاد افشاری بوده که تقریبا تمامی خصوصیات این نژاد را داراست. لیکن روی پیشانی آن لکه سفیدی موجود است. این گوسفند را به‌وفور می‌توان در بین گله‌های گوسفند افشار پیدا نمود.

 

واریته قمر افشار:

این واریته تقریبا تمامی خصوصیات این نژاد را داراست. تنها تفاوت این واریته با نژاد اصلی گوسفند افشار در رنگ پشم آن است که رنگی تقریبا متمایل به خاکستری دارد.

 

واریته آق افشار:

در این واریته کل رنگ بدن سفید یک دست بدون لکه است. البته فراوانـی این واریته کم است و برخی اعتقاد دارند که این رنگ حاصل انتقال ژن مغلوب آلبینیسم است، که البته نیاز به تحقیق دارد.

 

ویژگی گوسفند افشار

گستردگی وسیع و طبیعی گوسفند افشار در سطح چهار استان زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان معلول خصوصیات و ویژگی‌های خاص این نژاد است که اهم آن‌ها به‌طور خلاصه عبارتند از:

 

 سرعت رشد بالای نژاد افشاری به‌طوری‌که جزو اولین گروه گوسفندان گوشتی و هم‌ردیف گوسفندان لری بختیاری، ماکوئی و مغانی قرار گرفته است.

 تولید شیر خوب و پرچرب این گوسفند که بیشتر به مصرف تهیه انواع لبنیات و فرآورده‌های آن می‌رسد، باعث شده است که جزو گوسفندان دو منظوره گوشتی – شیری نیز تقسیم‌بندی شود.

 سازگاری و عادت‌پذیری آن با شرایط آب و هوایی مناطق سردسیر.

 قدرت راه‌پیمایی و کوه‌پیمایی خوب گوسفند افشار به‌طوری‌که قادر است فاصله ۱۰۰ کیلومتری بین ییلاق و قشلاق را به راحتی طی نماید.

بالا بودن نسبی دو قلوزایی این نژاد نسبت به سایر نژادهای گوسفند استان زنجان و کشور.

 مقاومت گوسفند نژاد افشاری در مقابل امراض انگلی داخلی و خارجی.

بالا بودن ضریب تبدیل و داشتن بازده اقتصادی مطلوب.

گوسفند قزل

گوسفند قزل

گوسفند قزل یکی دیگر از انواع گوسفندانی می باشد که توسط ما پرورش داده می شود. همان طور که میدانید از بین نژاد مختلف گوسفند در ایران نژاد قزب یکی از محبوب ترین نژاد ها می باشد. در ادامه سعی بر آن داریم تا با ارائه و معرفی مشخثات این نوع نژاد محبوب شما را با این نوع گوسفند بیشتر آشنا نماییم.

مشخصات گوسفند قزل

در بررسی مشخصات گوسفند قزل چند مورد بسیار مهم وجود دارد. تمامی این موارد به ظاهر این نژاد بر می گردد و ما در یک جدول به معرفی این موارد خواهیم پرداخت

ردیف

مشخصات

نوع

مشخصات

1

رنگ

قهو ه ای روشن تا تیره

هر چه سیرتر باشد به توده اصیل نزدیکتر و مطلوب تر است  رنگ دنبه و سینه مانند چهار قلم تیره تر از سایر نقاط بدن می باشد 

2

ریخت (شکل)

اندازه بدن بزرگ

گوسفند قزل نژاد گوشتی، شیری دنبه گرد  و دارای دنبالچه مناسب به شکل گلابی و از نیمرخ بصورتقوچ و میش بدون شاخ 

3

وزن

جزء نژادهای سنگین وزن

دارای وزن متوسط  53.58  کیلو گرم * افزایش روزانه 250  الی  300 گرم

 

مشخصات ایستگاه پرورش واصلاح نژاد گوسفند قزل :

1

سال احداث

1364

2

محل احداث

شهرستان میاندوآب ملا شهاب الدین در5کیلو متری شهرستان میاندوآب

3

مساحت کلی ایستگاه

27 هکتار

4

زیربنای مسقف

5446 متر مربع

5

زیربنای غیرمسقف

5223 متر مربع

 

سفارش گوسفند قزل

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید انواع گوسفند ایرانی می توانید با ما تماس بگیرید. در قسمت تماس با ما اطلاعات لازم برای تماس وجود دارد. همچنین ارائه مشاوره در زمینه انواع نژاد های گوسفندان ایرانی کاملا رایگان انجام می شود. مدیریت مجموعه آقای عباس شالی می باشند که شماره تماس ایشان در ابتدای سایت و همچنین در قسمت تماس با ما درج شده است. با ما تماس بگیرید.