tazehaa

tazeehaa

tazehaa

tazeehaa

فروش ابزارآلات صنعتی در تهران

ابزارلند مرکز فروش ابزارآلات در تهران می باشد. شما در این مجموعه می توانید انواع ابزار های مورد نیاز خود را تهیه نمایید. ما در این مجموعه بهترین برند ها را با مناسبترین قیمت ها گردآوری کرده ایم و به دو روش حضوری و آنلاین در اختیار شما قرار می دهیم. شما می توانید با مراجعه به منو فروشگاه ما دسته بندی محصولات قابل ارائه را مشاهده کرده و با وارد شدن به هر دسته بندی برند هایی که قابل ارائه می باشد به همراه مشخصات فنی آنها را مورد بررسی قرار دهید و سپس نسبت به خرید آنها از مرکز فروش ابزارآلات در تهران اقدام نمایید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که شما به راحتی می توانید از طریق سفارشات آنلاین کالای مورد نظر خود را در هر شهری که هستید خریداری نمایید. ابزارلند تنها به تهران ختم نمی شود بلکه خدمات و ابزارآلات خود را در تمام ایران توزیع می کند. 

پیش از بررسی ادامه این مطلب و پرداختن به ابزارآلاتی که در این مجموعه به شما عزیزان ارائه می شود لازم می دانیم از شما بخواهیم برای دسترسی بهتر به محصولات و ابزارآلات ما بر روی لینکی که برای شما در نظر گرفته ایم کلیک کرده و وارد منو فروشگاه ما شوید. از محصولات ما دیدن فرمایید و نسبت به خرید هر یک از محصولات مورد نیاز خود اقدام نمایید. 

فروشگاه بزرگ معتبرترین مرکز فروش ابزارآلات در تهران

مرکز فروش ابزارآلات در تهران

همان طور که بیان کردیم ابزارلند یکی از معتبرترین مراکز فروش ابزارآلات در تهران می باشد که خدمات خود را به طور آنلاین به سراسر ایران ارائه می دهد. در این مجموعه تمامی برند های معتبر را می توانید در اختیار داشته باشید و هر نوع ابزاری که نیاز دارید تهیه و خریداری نمایید. در ادامه این بخش سعی می کنیم دسته بندی محصولات خود را به شما معرفی کنیم و لینک دسترسی به هر یک از محصولات را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید به راحتی به محصولات فروشگاه ابزارلند دسترسی داشته باشید. لازم به ذکر است مشاوره های ما به شما عزیزان در خصوص نوع برند و همچنین مناسب ترین برند با توجه به بودجه شما کاملا رایگان می باشد. تنها کافی است نوع کاربردی که دارید را به مشاوران ما اعلام نمایید تا به صورت رایگان بهترین ابزاری که نیاز دارید را در اختیارتان قرار بدهیم. ابزارلند به عنوان یکی از معتبر ترین مراکز فروش ابزارآلات در تهران سعی بر آن دارد تا با ارائه مشاوره های رایگان شما در انتخاب خود کمک کند تا شایسته ترین انتخاب را داشته باشید و بتوانید بهترین ابزارآلات ممکن را تهیه نمایید.

دسته بندی محصولات 

در مرکز فروش ابزارآلات در تهران به طور کلی سه دسته بندی اصلی وجود دارد، ارائه و فروش ابزار نجاری، ارائه و فروش ابزار آهنگری و ارائه و فروش لوازم کشاورزی از مهم ترین دسته بندی های ما می باشد. اما به صورت تفکیک شده برای شما عزیزان مواردی را آماده کرده ایم و دسته بندی های منحصری را در اختیارتان قرار داده ایم. دریل ها و فرز ها و مینی فرز ها را برای شما عزیزان به صورت تفکیک شده قرار داده ایم تا بتوانید به راحتی دسترسی داشته باشید. در ادامه به معرفی دسته بندی های محصولات قابل ارائه در ابزارلند خواهیم پرداخت و لینک دسترسی به منو و محصولات هر یک را نیز در اختیارتان قرار می دهیم.

  • فروش دریل
  • فروش فرز و مینی فرز
  • فروش بتن کن
  • فروش دستگاه جوش
  • فروش ابزارآلات در تهران بخش لوازم کشاورزی
  • فروش پیچ بند
  • فروش سشوار صنعتی
  • فروش ابزار نجاری
  • فروش ابزار آهنگری
  • فروش ابزارآلات در تهران بخش اتو لوله

شما می توانید از طریق لینک ذیل به راحتی به هر یک از این دسته بندی های ذکر شده در قسمت بالا دسترسی داشته باشید و نسبت به خرید هر یک از این دسته بندی ها اقدام نمایید.

فروشگاه بزرگ معتبرترین مرکز فروش ابزارآلات در تهران

فروش ابزارآلات در تهران

فروش ابزارآلات در تهران توسط گروه فنی ابزار لند. شما عزیزان در صورت نیاز به هرگونه ابزارآلات در این وب سایت می توانید به صورت کاملا آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری برای خرید انواع ابزارآلات اقدام نمایید. هر ابزاری که شما نیاز دارید را می توانید در این فروشگاه بزرگ پیدا کنید.در این مقاله شما را از طریق لینک های ارتباطی به صفحه محصولات خود ارتباط داده و همچنین توضیحاتی در مورد تمامی ابزار هایی که می توانید از ما خریداری نمایید در اختیارتان قرار می دهیم. لازم به ذکر است که بدانید تمامی قیمت های ارائه شده و درج شده در مرکز فروش ابزارآلات در تهران، به روز بوده و شما می توانید با خیالی آسوده برای خرید محصولات متنوع ما اقدام نمایید. همچنین اگر در انتخاب برند مورد نظر خود مردد هستید و نمی توانید یک برند مناسب را انتخاب کنید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید، در این صورت ما شما را در خصوص انتخاب بهترین برند نسبت به هزینه ای که می توانید پرداخت نمایید و همچنین کاری که می خواهید انجام دهید و میزان مصرفتان راهنمایی می کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

 

مرکز فروش ابزارآلات در تهران

فروشگاه ابزار لند به عنوان یکی از مراکز فروش ابزارآلات در تهران و همچنین در سایر نقاط ایران یک فروشگاه بزرگ، مجهز و آنلاین با و دارا بودن تمامی ابزار های مورد نیاز برای شما عزیزان می باشد. شما در این مرکز فروش آنلاین می توانید تمامی ابزارآلات مورد نیاز خود را تهیه کرده و نسبت به خدمات پس از فروش ما و همچنین راهنمایی ها و مشاوره های ما در خصوص انواع ابزارآلات خیالی آسوده داشته باشید. زیرا مشاوران ما همواره در خدمت شما مشتریان عزیز می باشند.در این مرکز فروش شما می توانید تمامی برند های معتبر و مختلف ابزارآلات و قابل تهیه در بازار را تهیه نمایید. ما در تمامی ابزارآلات خود، بهترین و معتبر ترین برند هایی ممکن را گرد هم آورده ایم تا شما در انتخاب خود یاری نماییم. همچنین شما می توانید با مراجعه حضوری نیز برای خرید و تهیه ابزار مورد نیاز خود اقدام نمایید. اما توصیه می کنیم به صورت آنلاین از این فروش ابزارآلات در تهران خرید نمایید تا از خدمات آنلاین ما بهره مند شوید. شما می توانید برای دسترسی سریع به محصولات و فروشگاه اینترنتی ما بر روی قسمت هایی از متن که با رنگ آبی مشخص شده است کلیک نمایید.

 

دسته بندی محصولات مرکز فروش ابزارآلات در تهران

در این مرکز فروش ابزارآلات در تهران، ابزار لند تمامی محصولات خود را در ده شاخه طبقه بندی و دسته بندی نموده است. شما می توانید با این طبقه بندی تدارک دیده به راحتی از طریق منو فروشگاه به صورت مستقیم به سراغ دسته بندی مورد نیاز و مورد نظر خود وارد شده و در آنجا نسبت به خرید محصول مورد نیاز خود اقدام نمایید. تنها با چند کلیک ساده می توانید وارد بخش خرید نهایی شده و در نهایت نسبت به خرید محصولات خود اقدام نمایید. در این بخش به صورت منظم تمامی دسته بندی های محصولات را به همراه آدرس های هر دسته بندی در اختیارتان قرار می دهیم تا به این ترتیب بتوانید به راحتی در مرکز فروش ابزارآلات در تهران به بازدید و خریدی امن و مطمئن مشغول شوید. ما در کنار شما هستیم و شما را در تمامی مراحل راهنمایی می کنیم. کافی است همین الان تلفن خود را برداشته و پیش از خرید هر سوالی که دارید را بپرسید تا ما پاسخ آن را در اختیارتان قرار دهیم. ابزار لند یکی از معتبر ترین و همچنین به روز ترین مراکز فروش ابزارآلات در تهران همراه شما می باشد.

 

- مرکز فروش بتن کن در تهران

در این مرکز فروش ابزارآلات در تهران شما می توانید از طریق دسته بندی بتن کن ها وارد محصولات ما شده و تمامی برند های مربوط به بتن کن ها را به همراه مشخصات فنی و همچنین به همراه قیمت روز آنها مورد بررسی قرار دهید و برای خرید هر یک اقدام نمایید. در این دسته بندی شما می توانید به هر آنچه در مورد بتن کن های قابل ارائه در ابزار لند نیاز دارید دست یابی داشته باشید. در انتهای این متن ما شما را به صفحه فروش بتن کن در تهران راهنمایی می کنیم و شما می توانید با کلیک بر روی لینکی که برای شما در نظر می گیریم وارد صفحه بتن کن ها شوید. ابزار لند معتبر ترین مرکز فروش ابزارآلات در تهران شما را به بازدید از صفحه بتن کن های ابزار لند دعوت می نماید.

برای مشاهده محصولات بتن کن ابزارلند بر روی این متن کلیک کنید.

 

- مرکز فروش دستگاه جوش (اینورتر) در تهران

در مرکز فروش ابزارآلات در تهران شما می توانید از طریق منو فروشگاه وارد دسته بندی دستگاه جوش (اینورتر) ابزار لند شوید. در این منو برای شما عزیزان تمامی برند ها و مدل های دستگاه جوش (اینورتر) موجود را به همراه مشخصات فنی و همچنین قیمت به روز محصولات در اختیارتان قرار می دهیم. شما می توانید وارد فروشگاه دستگاه جوش ما شوید از تمامی محصولات ما بازدید نمایید. اطلاعات لازم را در مورد هر یک به دست آورید و در نهایت نسبت به خریدی امن و مطمئن اقدام نمایید. ما شما را در این مسیر راهنمایی می کنیم و در کنار شما هستیم. اگر سوالی در خصوص هر یک از دستگاه جوش های ما داشتید می توانید بلافاصله با ما تماس بگیرید. ما در کنار شما خواهیم بود و به صورت آنلاین شما را به سمت یک خرید امن از فروشگاه مرکزی فروش ابزارآلات در تهران راهنمایی می کنیم و شما می توانید روی ما حساب کنید. در ادامه این بخش شما می توانید با کلیک بر روی لینک ذیل وارد صفحه دستگاه جوش ما شوید و هر آنچه را نیاز دارید به دست آورید و نسبت به خرید هر یک از محصولات که مورد نیاز شما عزیزان می باشد اقدام نمایید. فراموش نکنید ساده ترین راه خرید محصولات را در این وب سایت برای شما فراهم آورده ایم تا بتوانید به راحتی خریدی مطمئن و امن را تجربه نمایید. در ابزار لند مرکزفروش ابزارآلات در تهران می توانید تجربه یک خرید موفق را داشته باشید. ما در تمامی مراحل خرید در کنار شما هستیم و شما را در این امر یاری می کنیم.

دریل و کاربرد آن

دریل و کاربرد آن

دریلها در صنعت یکی از پرکاربرد ترین ابزارها هستند . تقریباً به جرات میتوان گفت که در کلیه صنایع کاربرد دریل امری اجتناب ناپذیر است . حتی شاید با تعبیری دیگر حضور دریل در کاربردها خانگی را هم اجتناب ناپذیر دانست . دریلها انواع بسیاری دارند که خیلی از آنها کاربرد خانگی ندارند اما ما به طور کلی به همه آنها اشاره خواهیم کرد.

تقسیم بندی :
1)
بر اساس نحوه عملکرد به دو دسته پیستونی و گیربکسی تقسیم بندی میشوند .
2)
با توجه به نوع مکانیزم سه نظامشان به دو دسته سه نظام اتوماتیک و سه نظام آچاری
3)
با توجه به نوع کارگیر مته : شیار دارد و معمولی
4)
بر حسب سایز مته گیر از 10 میلیمتر تا 28 میلیمتر

دریلهای پیستونی با توجه به قابلیت قلم گیری ( تبدیل به چکش ) کاربرد خانگی ندارند . ( البته داشتن یکی از آنها در خانه خالی از لطف نیست ) !!!!
مکانیزم سه نظام اتوماتیک با توجه به سرعت بالا در تعویض مته گزینه مناسب تری است .
مته های شیار دار تنها متعلق به دریلهای پیستونی هستند
سایز 13 یا ماکزیمم 16 مناسب ترین سایز برای دریلهای خانگی هستند.

توضیحات فوق شاید برای انتخاب یک دریل خوب مکفی باشد . من با توجه به نکات فوق دریل زیر را انتخاب میکنم :
-
سایز مته 13 میلیمتر
-
قدرت حداقل 700 وات
-
دارای سه نظام اتوماتیک
-
کلید چپ گرد و راستگرد
-
دارای مکانیزم جکشی.

 

دستگاه تصفیه آب و فاضلاب

دستگاه تصفیه آب و فاضلاب

تصفیه شیمیایی فاضلاب چیست؟

 

به حذف مواد آلی قوی ، ذرات کلوئیدی و آلاینده های موجود در فاضلاب های صنعتی و بهداشتی که با روش های لجن فعال و بیولوژیکی متعدد قابل حذف نمی باشند ، اصطلاحا تصفیه فاضلاب به روش شیمیایی گفته می شود .با توجه به نوع فاضلاب و مواد آلاینده موجود در آنها و همچنین کیفیت خروجی تصفیه خانه ها از روش های مختلفی برای تصفیه شیمیایی فاضلاب استفاده می شود.به طوری که در برخی از شرایط تنها با لخته سازی ذرات چربی و کل.ئیدی می توان فاضلاب را به کیفیت مطلوب رساند و در برخی به سایر روش ها و فرآیندها از قبیل خنثی سازی ، اکسداسیون و شناور سازی و ....نیز خواهد بود. مشاهده این مطلب :دستگاه تصفیه آب وفاضلاب

کاربرد روش های شیمیایی در تصفیه فاضلاب:

روش های شیمیایی تصفیه فاضلاب همگی در یک تصفیه خانه مورد استفاده قرار نمی گیرند، بلکه بسته به نوع پساب مورد نیاز خروجی و کیفیت فاضلاب ورودی یک یا چند مورد در کنار هم استفاده می شوند ، در حالت کلی نتایج زیر از تصفیه شیمیایی فاضلاب حاصل می شود:

1-حذف مواد آلی قوی

2-کنترل بو فاضلاب

3-حذف فلزات سنگین

4-حذف BOD و COD

5-کنترل PH فاضلاب مشاهده این مطلب :دستگاه تصفیه فاضلاب

معایب استفاده از روش های شیمیایی تصفیه فاضلاب

برخلاف روش های فیزیکی و بیولوژیکی تصفیه فاضلاب ، استفاده از روش های شیمیایی تصفیه همچون فرآیند انعقاد شیمیایی و کلر زنی در فرآیند ضد عفونی و گندزدایی منجر به افزایش TDS پساب  می دهد .این مسئله می تواند در واحدهای پس از واحد تصفیه شیمیایی مشکل ساز باشد.البته لازم به ذکر است در مواردی که تصفیه فاضلاب مستلزم رعایت محدودیت های وجود مواد مغذی و شیمیایی باشد استفاده از فرآیندهای شیمیایی اجتناب نا پذیر است.

روش های شیمیایی تصفیه فاضلاب

1-انعقاد و لخته سازی شیمیایی:

در فاضلاب ها معمولا ذرات کلوئیدی وجود دارند که دارای بار الکتریکی منفی می باشند، این امر باعث می شود که در واحد ته نشینی فاضلاب این ذرات ته نشین نشوند و تشکیل لخته ندهند و عمل ته نشینی را با مشکل روبه رو می سازند .به همین دلیل با استفاده از مواد شیمیایی منعقد کننده از بار منفی ذرات کلوئیدی کاسته شده و تشکیل لخته داده و عمل ته نشینی صورت می گیرد.

2- ترسیب شیمیایی

یکی از روش های شیمیایی تصفیه فاضلاب برای جداسازی ذرات معلق و هر گونه ماده دیگری که کیفیت پساب را تحت تاثیر قرار می دهد روش ترسیب شیمیایی است و برای داشتن خروجی پساب زلال و با کیفیت بهتر از مواد شیمیایی جهت ترسیب شدن مواد و نه نشینی مواد معلق استفاده می شود.

اکسیداسیون شیمیایی

این روش در تصفیه آب وفاضلاب کاربرد دارد.در این روش معمولا نوعی از ترکیبات اکسیژن خالص را به آب یا فاضلاب اضافه می کنند، این مواد در آب ایجاد رادیکالهای هیدروکسیل می کنند که برای از بین بردن آلودگی های آبی بسیار موثر می باشند.اکسداسیون شیمیایی به دو روش کلاسیک و پیشرفته انجام می شود.

4- تنظیم PH

اگر فرآیندهای تصفیه فاضلاب به خصوص فرآیندهای شیمیایی در PH خاصی می توانند انجام شود، اگر در فاضلاب نوسان PH ایجاد شود باید با استفاده از مواد شیمیایی مخصوص PH را متناسب با فرآیند مورد نظر تنظیم نمود.گاهی ممکن است در فرآیندی نیاز باشد PH محیط را اسیدی یا قلیایی کنیم تا عمل تصفیه بهتر انجام شود.بنابراین در چنین شرایطی باید از مواد شیمیایی استفاده کنیم.بنابراین برای تنظیم PH و یا خنثی سازی فاضلاب از مواد شیمیایی مختلف و مخصوص متناسب با کیفیت فاضلاب استفاده می شود.

5- تبادل یونی

ممکن است در آب یون های فلزات مختلف وجود داشته باشد که باعث سختی آب و ضرر برای مصرف کننده شود.به همین خاطر باید یون های مضر در بخش تصفیه پیشرفته از آب جدا شوند.تبادل یونی روشی برگشت پذیر بین آنیون و کاتیون های موجود در فاز مایع و آنیون ها و کاتیون های فاز جامد می باشد.بدون اینکه در ساختار رزین تغییری ایجاد شود ، یون های موجود در آب حذف خواهند شد.

6- شناور سازی شیمیایی

در این روش برای شناور شدن مواد در فاضلاب با افزودن مواد شیمیایی حباب های هوا به ذرات موجود در فاضلاب بهتر می چسبند و این امر باعث می شوند وزن مخصوص آنها کمتر شود و به همین جهت بر روی سطح فاضلاب شناور شوند. جهت خرید و مشاوره رایگان درباره دستگاههای تصفیه آب وفاضلاب می توانید با شماره های 09121313433 و 02636210360 با کارشناسان شرکت آبکو تماس حاصل نمایید.

 

تصفیه شیمیایی فاضلاب چیست؟

 

به حذف مواد آلی قوی ، ذرات کلوئیدی و آلاینده های موجود در فاضلاب های صنعتی و بهداشتی که با روش های لجن فعال و بیولوژیکی متعدد قابل حذف نمی باشند ، اصطلاحا تصفیه فاضلاب به روش شیمیایی گفته می شود .با توجه به نوع فاضلاب و مواد آلاینده موجود در آنها و همچنین کیفیت خروجی تصفیه خانه ها از روش های مختلفی برای تصفیه شیمیایی فاضلاب استفاده می شود.به طوری که در برخی از شرایط تنها با لخته سازی ذرات چربی و کل.ئیدی می توان فاضلاب را به کیفیت مطلوب رساند و در برخی به سایر روش ها و فرآیندها از قبیل خنثی سازی ، اکسداسیون و شناور سازی و ....نیز خواهد بود. مشاهده این مطلب :دستگاه تصفیه آب وفاضلاب

کاربرد روش های شیمیایی در تصفیه فاضلاب:

روش های شیمیایی تصفیه فاضلاب همگی در یک تصفیه خانه مورد استفاده قرار نمی گیرند، بلکه بسته به نوع پساب مورد نیاز خروجی و کیفیت فاضلاب ورودی یک یا چند مورد در کنار هم استفاده می شوند ، در حالت کلی نتایج زیر از تصفیه شیمیایی فاضلاب حاصل می شود:

1-حذف مواد آلی قوی

2-کنترل بو فاضلاب

3-حذف فلزات سنگین

4-حذف BOD و COD

5-کنترل PH فاضلاب مشاهده این مطلب :دستگاه تصفیه فاضلاب

معایب استفاده از روش های شیمیایی تصفیه فاضلاب

برخلاف روش های فیزیکی و بیولوژیکی تصفیه فاضلاب ، استفاده از روش های شیمیایی تصفیه همچون فرآیند انعقاد شیمیایی و کلر زنی در فرآیند ضد عفونی و گندزدایی منجر به افزایش TDS پساب  می دهد .این مسئله می تواند در واحدهای پس از واحد تصفیه شیمیایی مشکل ساز باشد.البته لازم به ذکر است در مواردی که تصفیه فاضلاب مستلزم رعایت محدودیت های وجود مواد مغذی و شیمیایی باشد استفاده از فرآیندهای شیمیایی اجتناب نا پذیر است.

روش های شیمیایی تصفیه فاضلاب

1-انعقاد و لخته سازی شیمیایی:

در فاضلاب ها معمولا ذرات کلوئیدی وجود دارند که دارای بار الکتریکی منفی می باشند، این امر باعث می شود که در واحد ته نشینی فاضلاب این ذرات ته نشین نشوند و تشکیل لخته ندهند و عمل ته نشینی را با مشکل روبه رو می سازند .به همین دلیل با استفاده از مواد شیمیایی منعقد کننده از بار منفی ذرات کلوئیدی کاسته شده و تشکیل لخته داده و عمل ته نشینی صورت می گیرد.

2- ترسیب شیمیایی

یکی از روش های شیمیایی تصفیه فاضلاب برای جداسازی ذرات معلق و هر گونه ماده دیگری که کیفیت پساب را تحت تاثیر قرار می دهد روش ترسیب شیمیایی است و برای داشتن خروجی پساب زلال و با کیفیت بهتر از مواد شیمیایی جهت ترسیب شدن مواد و نه نشینی مواد معلق استفاده می شود.

اکسیداسیون شیمیایی

این روش در تصفیه آب وفاضلاب کاربرد دارد.در این روش معمولا نوعی از ترکیبات اکسیژن خالص را به آب یا فاضلاب اضافه می کنند، این مواد در آب ایجاد رادیکالهای هیدروکسیل می کنند که برای از بین بردن آلودگی های آبی بسیار موثر می باشند.اکسداسیون شیمیایی به دو روش کلاسیک و پیشرفته انجام می شود.

4- تنظیم PH

اگر فرآیندهای تصفیه فاضلاب به خصوص فرآیندهای شیمیایی در PH خاصی می توانند انجام شود، اگر در فاضلاب نوسان PH ایجاد شود باید با استفاده از مواد شیمیایی مخصوص PH را متناسب با فرآیند مورد نظر تنظیم نمود.گاهی ممکن است در فرآیندی نیاز باشد PH محیط را اسیدی یا قلیایی کنیم تا عمل تصفیه بهتر انجام شود.بنابراین در چنین شرایطی باید از مواد شیمیایی استفاده کنیم.بنابراین برای تنظیم PH و یا خنثی سازی فاضلاب از مواد شیمیایی مختلف و مخصوص متناسب با کیفیت فاضلاب استفاده می شود.

5- تبادل یونی

ممکن است در آب یون های فلزات مختلف وجود داشته باشد که باعث سختی آب و ضرر برای مصرف کننده شود.به همین خاطر باید یون های مضر در بخش تصفیه پیشرفته از آب جدا شوند.تبادل یونی روشی برگشت پذیر بین آنیون و کاتیون های موجود در فاز مایع و آنیون ها و کاتیون های فاز جامد می باشد.بدون اینکه در ساختار رزین تغییری ایجاد شود ، یون های موجود در آب حذف خواهند شد.

6- شناور سازی شیمیایی

در این روش برای شناور شدن مواد در فاضلاب با افزودن مواد شیمیایی حباب های هوا به ذرات موجود در فاضلاب بهتر می چسبند و این امر باعث می شوند وزن مخصوص آنها کمتر شود و به همین جهت بر روی سطح فاضلاب شناور شوند. جهت خرید و مشاوره رایگان درباره دستگاههای تصفیه آب وفاضلاب می توانید با شماره های 09121313433 و 02636210360 با کارشناسان شرکت آبکو تماس حاصل نمایید.

 

دستگاه آبساز دارویی

دستگاه آبساز دارویی

آب مصرفی در صنایع داروسازی باید از نظر میکروبی و شیمیایی دارای ویژگی هایی باشد تا مورد تائید استانداردهای داروئی قرارگرفته و قابل استفاده در فرآیندهای تولید باشد. از مهمترین شاخص های کیفی آب داروئی ، میزان عوامل میکروبی و بیولوژیکی می باشد بر این اساس انتخاب یک روش ضد عفونی موثر یکی از اساسی ترین اصول در طراحی یک تصفیه آب داروئی می باشد.در سیستم های تولید آب خالص ، آب را می توان در دمای بالاتر از 70 درجه یا کمتر از 10 درجه نگهداری نمود ولی نگهداری آب در دمای محیطی می تواند باعث افزایش احتمال آلودگی میکروبی آب شود ، تحت این شرایط استفاده از مواد ضد عفونی کننده جهت کنترل یا کاهش بار میکروبی آب ضروری می باشد.بعضی از آنها مانند کلر ، ازن و پراکسید هیدروژن به دلیل ایمن بودن و عدم ایجاد تغییرات نا مطلوب در آب بیشترین کاربرد را دارند.

مشاهده این مطلب :دستگاه اسمز معکوس

 

دستگاه آبساز دارویی

از آنجا که برروی آب خام هیچ گونه فرآیند تصفیه یا میکروب زدایی انجام نشده و برای شرب انسانی قابل استفاده و ایمن نیست ، باید یکسری عملیات صاف سازی و زلال سازی بر روی آن انجام شود تا برای آبسازی در دارو سازی بکار رود اصطلاحا به این روش ، تصفیه فیزیکی یا مقدماتی می گویند. در واقع از آب خام قبل از آنکه برای مصارف شرب یا دارو سازی استفاده کنند ابتدا ذرات درشت یا معلق آن را جدا سازی و با توجه به کاربرد آن ، اقدام به انجام مراحل بیشتر از لحاظ تصفیه شیمیایی می کنند.

مشاهده این مطلب :دستگاه آب شیرین کن

 

انواع آب در صنعت داروسازی :

برای بدست آوردن آب در صنعت دارو سازی انواع مختلفی آب وجود دارد که عبارتند از آب خالص ، آب فوق خالص ، آب برای تزریق و بخار آب تمیز

هرکدام از این آبها کاربردهای متفاوتی دارند که در صنایع داروسازی و پزشکی به کار می روند.یکی از این روش ها ، تبدیل آب به بخار است که اکثرا در صنایع داروسازی و پزشکی برای استریل و ضد عفونی کردن لوازم و تجهیزات پزشکی و اتاق عمل استفاده می کنند.این آب باید از نظر میکروبی و شیمیایی دارای ویژگی های متفاوتی نسبت به سایر مصارف آب در صنایع باشد تا مورد تائید سازمان های جهانی اروپایی و آمریکایی قرار بگیرد.مساله مهمی که باید در تولید این گونه آبها در نظر گرفت ، نگهداری آب ذخیره شده در دماهای بخصوصی است که باید برای اینکار دمای بالاتر از 70 درجه سانتیگراد یا 10 الی 20 درجه سانتیگراد نگهداری شود. به این آب اصطلاحا WFI یا waewr for که به فارسی به آن آب تزریق می گویند.

 

نحوه تصفیه آب قابل تزریق:

آب تغذیه پروسه های پیش تصفیه لازم را طی می کند و بعد از آماده سازی در مرحله بعدی خود وارد سیستم اسمز معکوس (RO) یا سیستم های تصفیه و ضد عفونی تکمیلی مانند اولترافیلتراسیون (UF) ، سیستم Mixbed Rezin و ازن ، نور ماوراء بنفش (UV) دی گازور EDI می گردد تا آب مورد نیاز صنایع داروسازی WFI مطابق با استانداردهای USP را تامین می نماید ، آب خروجی باید تمام مشخصه های شیمیایی آب کاملا خالص را به علاوه مشخصه های اندونوکسین باکتریایی را داشته باشد.پس از آنکه آب مراحل پیش تصفیه و حذف کدورات و ذرات معلق و کاهش سختی آب از لحاظ آنیون ها و کاتیون ها را طی نمود ، وارد سیستم اسمز معکوس یا RO می شود و آب خروجی از این دستگاه به عنوان آب PW یا آب تصفیه برای شستن لوازم پزشکی یا استفاده های غیر حساس مورد استفاده قرار می گیرد .در مرحله بعدی ، آب PW وارد سیستم اسمز معکوس دیگری می شود تا مقدار TDS آب برای حصول آب WFI به شدت کاهش یابد.وتبدیل به آب فوق خالص گردد.به این دستگاه یا این روش اصطلاحا دوبل RO گفته می شود که به این معنی است که آب از دو مرحله غشاء ممبران عبور می کند تا به درجه ای از خلوص برسد که بتواند وارد دستگاه EDI یا الکترودیالیز شود.دستگاه EDI برای کاهش سختی بر اساس واحد میکروزیمنس استفاده می شود و رزین های داخل آن پس از اشباع شدن به وسیله جریان الکتریکی دوباره احیا می شوند تا برای استفاده در پروسه آبسازی در دارو سازی مورد استفاده قرار بگیرد . پس از مراحل ضد عفونی توسط اشعه ماوراء بنفش یا UV آب به داخل بویلر تا تانک بخار هدایت شده و بخار حاصله در مخزن استیل که از قبل صیقل داده شده یا اصطلاحا مکانیکال پولیش شده وارد و تجمع می کند. اگر آب WFI را به بخار تبدیل کنیم دو محصول از آن بدست  می آید یکی بخار تمیز یا PS است که آن را باید در محفظه ای استیل ذخیره کرد تا برای ضد عفونی تجهیزات بیمارستان و اتاق عمل از آن استفاده کنند و دومی تبدیل بخار به آب که به آن آب WFI برای تولید داروئی و تزریقی یا دارو سازی و سرم سازی استفاده می شود.